четвер, 5 травня 2022 р.

Про чек-лист, який допоможе організувати дистанційне навчання в умовах воєнного стану

 


Уже сьогодні   у частині областей України освітній процес проходить дистанційно. Як навчати дітей у таких умовах? Освітній проєкт "На урок" пропонує зручний чек-лист, який допоможе організувати дистанційне навчання в умовах воєнного стану.

1. Визначте, які теми варто надолужити. 

Перегляньте навчальний план і визначте освітні прогалини, які потребують додаткового чвсу зараз, а стосовно яких можна не поспішати Варто розуміти, що не та форма дистанційного навчання, до якої ми звикли упродовж двох років карантину, а тому підхід має бути більш гнучким. Не страшно, якщо ви не встигнете щось вивчити, все це можна надолужити згодом.

2. Продумайте структуру уроку.

Якими будуть початок та завершення уроку? Чи будуть вправи, які учні виконуватимуть у режимі реального часу? Чи потрібні домашні завдання? До речі, їхню доцільність варто визначити індивідуально для кожного учня, врахувавши специфіку регіону, клас, психологічний стан учнів тощо. Зрештою, якщо заняття організоване ефективно, то можна обійтися і без домашніх завдань.

Корисна ідея: багато хто з учнів любить проєкти. Запропонуйте дітям вигадати та розробити проєкт, пов’язаний з теперішньою ситуацією. Наприклад, це може бути волонтерський проєкт щодо допомоги армії або вимушено переміщеним особам.

3. Визначте план дій на випадок повітряної тривоги.

Уроки, на жаль, можуть перериватися повітряними тривогами. Що робити в такому випадку? Так, потрібно негайно йти до укриття, це зрозуміло. Але що буде з уроками? Чи потрібно повторювати опрацьований матеріал? Чи потрібно ущільнювати неопрацьований. Але запланований до вивчення матеріал? А що робити, якщо тривога була вночі і вчителі з учнями банально не виспалися? Запитань багато. У цьому випадку розклад уроків варто обговорювати не лише на рівні школи, а й району та області. Наприклад, починати заняття варто не як звикли, о восьмій, а пізніше. Спільне обговорення цих питань із колегами допоможе виробити ефективний план дій. 

4. Оберіть зручні платформи для роботи.

Це можуть бути ті платформи та сервіси, якими ви вже користувалися під час дистанційного навчання. Наприклад, Zoom і Skype – справжній маст-хев, від якого не варто відмовлятися. Також можна і варто використовувати різноманітні сервіси Google, онлайн-тести «На Урок», месенджери тощо. Важливо: обирайте ті сервіси, які працюють на смартфонах та доступні ще й в режимі офлайн. Адже інтернет буває нестабільним, деякими комп’ютерними програмами неможливо якісно скористатися.

5. Дізнайтеся більше про психологічну підтримку учнів. 

Зараз психологічно травмовані усі. Ми маємо допомагати найперше учням впоратися зі складнощами. Тож варто спробувати органічно вплести в уроки прості вправи для підтримки та стабілізації психоемоційного стану школярів. До речі, багато відповідних  порад ви знайдете в Telegram-каналі «Підтримай дитину», на сайті МОН України.

Корисна ідея: урок можна починати та завершувати дихальними вправами, що неабияк допомагають заспокоїтися та налаштуватися на роботу

6. Підготуйтеся до складних запитань.

Діти запитуватимуть про війну, цікавитимуться вашою думкоюЧому почалася війна, хто винен, коли вона закінчиться, чому все настільки погано, чи варто їхати в іншу країну… Ми вже писали про те, як пояснити дітям причини війни та як обговорити із ними складні питання, тож радимо скористатися нашими порадами. І, звісно, порадитися з колегами.

Корисна ідея: додатково розробіть прості інструкції, що допоможуть дітям краще запам’ятати правила безпечної поведінки в надзвичайних ситуаціях. Для наймолодших можна зробити візуальні інструкції. 

 Головне – транслюйте упевненість! Дітям зараз дуже потрібен острівець стабільності, а школа може ним стати!

 

Немає коментарів:

Дописати коментар