20
травня 2022 року у Тернопільському ОКІППО
на платформі сервісу відеоконференцій Google Meet проведено у формі педагогічного нетворкінгу вебінар «Особливості
реалізації модельних програм мовно-літературної освітньої галузі згідно з
вимогами Державного стандарту базової середньої освіти (2020)», учасниками якого були учителі української мови і літератури закладів загальної середньої
освіти області – учасників інноваційного освітнього проєкту всеукраїнського
рівня «Розроблення і впровадження навчально-методичного забезпечення для
закладів загальної середньої освіти в умовах реалізації Державного стандарту
базової середньої освіти».
Мета
науково-методичного заходу - актуалізувати знання учителів
української мови і літератури про компетентнісний потенціал уроків української мови і літератури, що
лежить в основі вибору модельних програм для організації мовно-літературного
освітнього процесу в Новій українській школі, зокрема і дистанційного навчання; розвивати
уміння словесників, використовуючи нетворкінг, добирати ефективний інструментарій
реалізації модельних програм з української мови і літератури (формування
наскрізних умінь та ціннісних орієнтирів, застосування теоретичних знань на практиці,
формування в учнів здібностей до самоосвіти та командної роботи, що є
запорукою успішної інтеграції у соціум і професійної самореалізації, матеріал
для оцінювання
обов’язкових результатів навчання учнів).
На етапі реалізації організаційно-мотиваційного
етапу педагогічного нетворкінгу учасників заходу було ознайомлено зі змістом і метою проведення зустрічі,
регламентом роботи. Акцентну функцію щодо робочих моментів заходу виконало
змістове наповнення звернення «Відповідність модельних програм Державному
стандарту базової середньої освіти» (Ольга
КОГУТ, заступник директора з науково-педагогічної, навчальної
роботи та інформаційно-комунікаційних технологій Тернопільського ОКІППО,
філологічних наук, доцент).
У рамках етапу узагальнення інформаційних матеріалів учасникам було запропоновано кластери «Що таке педагогічний нетворкінг?»,
«Що таке модельна програма?» та озвучено вимоги до модельних програм
(відповідність структурі модельної навчальної програми; представлення
цілісності авторського бачення вивчення навчального предмета або інтегрованого
курсу; дотримання авторами принципів науковості, системності, логічності,
послідовності тощо; урахування наступності між початковою й базовою середньою
освітою; відповідність віковим особливостям учнів; лаконічність і доступність
змісту; реалізація ціннісного компоненту й українознавче наповнення;
відсутність різних видів дискримінації). А у рамках
етапу
обговорення шляхів реалізації модельних та навчальних
програм з української мови і літератури розкрито
зміст питання «Основа модельної програми –
формування ключових компетентностей, наскрізних умінь та ціннісних орієнтирів,
зокрема в умовах дистанційного навчання під час пандемії та воєнного стану» (Майя КОНДИРЄВА, методист, в. о завідувача відділу методики навчальних предметів
суспільно-гуманітарного та естетичного циклів ТОКІППО).
На етапі узагальнення результатів
реалізації модельних програм учасники заходу з’ясували специфіку
оцінювання обов’язкових результатів навчання учнів з української мови і
літератури, а задля реалізації
етапу генерування ідей з досвіду
роботи учителів пілотних ЗЗСО - пріоритети командного вибору модельних
програм з української мови, української літератури, інтегрованих літературного
та мовно-літературного курсів, міжгалузевого інтегрованого курсу.
Роботу на узагальнювально-рефлексивному етапі було приурочено
підбиттю підсумків роботи, відповідям на запитання учасників заходу,
виокремленню ключових моментів зустрічі та виробленню методичних рекомендацій.
Немає коментарів:
Дописати коментар