06 травня 2022 року у Тернопільському ОКІППО на платформі сервісу відеоконференцій Google Meet відбулося засідання школи педагогічної майстерності учителів української мови і літератури «Специфіка творення компетентнісного уроку української мови у 5 – 6 класах Нової української школи», учасниками якого стало більше 40 словесників закладів загальної середньої освіти області, зокрема і закладів освіти Тернопільської області – учасників інноваційного освітнього проєкту всеукраїнського рівня «Розроблення і впровадження навчально-методичного забезпечення для закладів загальної середньої освіти в умовах реалізації Державного стандарту базової середньої освіти».
Мета заходу – узагальнити
і систематизувати відомості із сучасної методики навчання української мови щодо
структури компетентнісно зорієнтованого
уроку у 5 – 6 класах Нової української
школи; удосконалити уміння словесників реалізувати
компетентнісний підхід до навчання української мови шляхом планування форми
конспекту уроку, його типу, змісту та структури, використання елементів різних
технологій навчання, сучасних методів, прийомів і форм роботи з метою реалізації державної мовно-літературної політики.
У рамках організаційно-мотиваційного етапу учасників засідання було
поінформовано про мету і регламент роботи школи педагогічної
майстерності; освітні парадигми сучасної освіти, а саме: розвивальне
та особистісно орієнтоване навчання, компетентнісна освіта (Майя КОНДИРЄВА,
методист, в. о. завідувача відділу методики навчальних предметів
суспільно-гуманітарного та естетичного циклів Тернопільського ОКІППО).
На акцентуаційно-актуалізаційному етапі Майя
КОНДИРЄВА з’ясувала
особливості практико
спрямованої компетентнісної освіти як платформи для формування в учнів
комунікативної компетентності, а на когнітивно-корекційному – нову функцію учителя-коучера.
Інтеграційно-формувальний
етап роботи було реалізовано через визначення
теоретичних та практичних
основ конструювання компетентнісно орієнтованого уроку української мови (за О.
В. Голик), зокрема таких складників як поле цілепокладання (мета – предметні та
ключові компетентності – і очікувані результати); змістове поле (теорія,
практика, виховання); технологічне поле (ефективні форми і методи активної
діяльності учнів, спрямованої на формування предметної та ключових
компетентностей); емоційне поле (пізнавальна, творча, змагальна, ігрова,
колективна, емоційна діяльність); рефлексивне поле (рівень розуміння
навчального матеріалу, особливості психологічного стану учнів, ставлення до
досліджуваного матеріалу) (Майя КОНДИРЄВА); маркерів професійної компетентності учителя української мови і літератури (Ірина
КОМІНЯРСЬКА, доцент кафедри
української мови і літератури та методики їх навчання Кременецької обласної
гуманітарно-педагогічної академії імені Тараса Шевченка, кандидат філологічних
наук).
На завершення роботи (узагальнювально-рефлексивний
етап) учасникам заходу було запропоновано обмін думками щодо специфіки підготовки компетнтнісно зорієнтованого уроку української
мови у 5 класі Нової української школи (типу, форми), дидактичного та
ілюстративного матеріалу.
Немає коментарів:
Дописати коментар