пʼятницю, 11 березня 2022 р.

Про методичні рекомендації щодо організації в умовах воєнного стану навчання української мови і літературиури

 


У зв’язку з ескалацією російського вторгнення в Україну українська освітня інфраструктура зазнала значної шкоди, а навчальний процес було призупинено. Для убезпечення усіх учасників освітнього процесу під час правового режиму воєнного стану МОН України 25 лютого 2022 року рекомендувало тимчасово призупинити освітній процес у закладах дошкільної, загальної середньої і професійної (професійно-технічної) освіти й оголосити канікули щонайменше на два тижні. Однак бойові дії в окремих регіонах продовжуються, отож міністр освіти і науки Сергій Шкарлет зазначив, що головне завдання – зберегти життя кожного громадянина нашої держави, а освітній процес ми маємо запустити принаймні у тих регіонах, де на сьогодні це можливо і безпекова ситуація дозволяє.

Отож, у зв’язку з тим, що в частині регіонів України зберігається реальна загроза для життя та здоров’я мирних мешканців, а в більшості регіонів по кілька разів на день оголошують про повітряну тривогу, рекомендовано після завершення канікул організувати роботу закладів освіти, зокрема загальної середньої, залежно від конкретної ситуації:

·         тимчасове призупинення освітнього процесу (виконання працівниками закладів освіти заходів та завдань, що визначені військово-цивільною адміністрацією);

·         організація освітнього процесу за дистанційною формою навчання або використання її елементів (за погодженням з військово-цивільною адміністрацією).

У місцевостях, де сьогодні немає активних бойових дій і продовжує стабільно працювати інтернет, необхідно розпочати освітній процес і  організувати дистанційне навчання або використовувати окремі його елементи, залучивши і учнів, які були евакуйовані з небезпечних територій. Для учнів закладів загальної середньої освіти з числа тимчасово внутрішньо переміщених осіб (особи, які внаслідок агресії РФ евакуйовані з місця постійного проживання) навчання може бути організовано за заявою одного з батьків і за індивідуальною формою: екстернатною, сімейною (домашньою). Особливу увагу необхідно звернути й на дітей з особливими освітніми потребами! А в регіонах, де зруйновано освітню інфраструктуру, відбуваються постійні обстріли, оголошується повітряна тривога, після завершення воєнного стану учні матимуть можливість у звичайних, спокійних та безпечних умовах  надолужити пропущене. Для них буде виділено додатковий час на опанування навчального матеріалу та організовано спеціальну допомогу. Міністерство освіти і науки уже розробляє відповідні рекомендації.

Для організації дистанційного та змішаного навчання варто використовувати будь-які доступні електронні ресурси: як загальні, так і розроблені закладами освіти, іншими науковими та методичними установами. Щоб реалізувати індивідуальний навчальний план, надати рекомендації батькам та перевіряти виконані учнівські завдань педагогам доцільно використовувати такі засоби комунікації: 

  • розміщення завдань та рекомендацій на сайті закладу освіти;
  • створення груп з батьками, учнями у соціальних мережах (Viber, Telegram, WhatsApp тощо);
  • використання електронних платформ (ZOOM, Google Clasroom тощо);
  • проведення скайп-конференцій;
  • спілкування в телефонному режимі;
  • листування через електронну пошту тощо.

Оскільки доступ до якісної освіти для дітей і молоді України під час війни є абсолютно вирішальним для підтримки постійного розвитку людського капіталу в Україні, то Міністерство освіти і науки України звернулося з проханням забезпечити безкоштовний доступ до онлайн-курсів і навчання для всіх закладів освіти України до провідних провайдерів онлайн-освіти, таких як Coursera, edX, Udemy, FutureLearn, Duolingo, Codecademy, LinkedinLearning, Skillshare, Udacity та Masterclass.

Методичні рекомендації щодо організації в умовах воєнного стану навчання української мови і літератури у закладах загальної середньої освіти області

Немає коментарів:

Дописати коментар