понеділок, 24 жовтня 2022 р.

Про вебінар (панельну дискусію) «Формування читацької компетентності учнів 5-11 класів за підсумками моніторингових досліджень»

 


21 жовтня 2022 року у Тернопільському ОКІППО на платформі сервісу відеоконференцій Google Meet проведено вебінар у формі панельної дискусії «Формування читацької компетентності учнів 5-11 класів за підсумками моніторингових досліджень», учасниками якого були майже 40 педагогічних працівників. Це консультанти центрів професійного розвитку педагогічних працівників, які здійснюють науково-методичний супровід діяльності учителів-словесників; творчі учителі української мови і літератури закладів загальної середньої освіти області, а також філологи закладів освіти – учасників інноваційного освітнього проєкту всеукраїнського рівня «Розроблення і впровадження навчально-методичного забезпечення для закладів загальної середньої освіти в умовах реалізації Державного стандарту базової середньої освіти».

Мета проведення педагогічного фестивалю - систематизувати знання консультантів ЦПР ПП, які здійснюють науково-методичний супровід діяльності учителів-словесників, учителів української мови і літератури ЗЗСО області про шляхи подолання проблеми читання інформаційних та художніх текстів серед учнів 5 – 11 класів на основі результатів внутрішнього і зовнішнього моніторингу якості освіти; розвивати уміння словесників підвищувати рівень якості мовно-літературної освіти на основі збору інформації за заздалегідь визначеним переліком показників (індикаторів) моніторингу; виявляти тенденції освітнього процесу за результатами зворотного зв'язку для прогнозування, планування, реалізації програмних вимог з навчальних предметів; сприяти усвідомленню готовності педагогів до постійного професійного розвитку задля забезпечення належного рівня реалізації мети мовно-літературної галузі згідно з положеннями Державного стандарту базової середньої освіти.

«Формування компетентного читача - це мета шкільної літературної освіти», –  акцентувала увагу учителів-словесників Ольга КОГУТ, заступник директора ТОКІППО з науково-педагогічної, навчальної роботи та інформаційно-комунікаційних технологій, кандидат педагогічних наук, доцент.

Про міжнародну програму оцінювання учнів у сфері функціональної грамотності – PISA, а саме про її вплив на прогнозування освітньої політики, інформував учасників вебінару Юрій ШАЙНЮК, заступник директора ТОКІППО  з питань зовнішнього оцінювання та моніторингу якості освіти, наголосивши на специфіці збору відповідної інформації за заздалегідь визначеним переліком показників (індикаторів),  значущості моніторингів та проблемах філологічного характеру, які виникали під час проведення їх, а також презентував результати узагальнення отриманих матеріалів і основні аспекти використання у роботі учителя-словесника.

Про загальнодержавне моніторингове дослідження «Стан сформованості математичної та читацької компетентностей випускників початкової школи», зокрема про рівні сформованості читацької компетентності, повідомила Людмила ОНИЩУК, методист, в. о. завідувача центру забезпечення ЗНО та моніторингу якості освіти. Володіння цією інформацією сприятиме виявленню тенденцій освітнього процесу за результатами зворотного зв'язку для прогнозування, планування, реалізації програмних вимог з навчальних предметів, можливості учителів-словесників забезпечити наступність формування  читацької компетентності в учнів  5 – 11 класів, тим більше що виявлені проблеми за результатами моніторингу у початкових класах проглядаються і в освітньому процесі базової та середньої школи, усвідомленню готовності педагогів до постійного професійного розвитку задля забезпечення належного рівня реалізації мети мовно-літературної галузі згідно з положеннями Державного стандарту базової середньої освіти.

Про науково-методичні заходи у закладі загальної середньої освіти для мотивації учнів 5 – 11 класів до читання (у рамках співпраці з бібліотекарем, цікаві учням види активностей на уроці, ситему позаурочної роботи) розповіла учасникам заходу Майя Кондирєва, методист, в. о завідувача відділу  методики навчальних предметів суспільно-гуманітарного та естетичного циклів Тернопільського ОКІППО.

Найбільш корисним для учителів української мови і літератури, мабуть, є обговорення методичних рекомендацій, розроблених за підсумками проведення вебінару «Формування читацької компетентності учнів 5-11 класів за підсумками моніторингових досліджень», які обов’язково варто врахувати  для побудови власного шляху учителя до професійного удосконалення. Звичайно, порушена проблема потребує обговорення її сьогодні і пошуку шляхів подолання у майбутньому, а тому це предмет розмови не одного науково-методичного заходу.


Немає коментарів:

Дописати коментар