понеділок, 13 вересня 2021 р.

Про проведення педагогічних читань «Емоційний інтелект – передумова конструктивної співпраці суб'єктів навчання української мови і літератури»

 



Відповідно до плану роботи Тернопільського ОКІППО 10 вересня 2021 року у режимі відеоконференції на платформі Google Meet (https://meet.google.com/) відбулися  педагогічні читання «Емоційний інтелект – передумова конструктивної співпраці суб'єктів навчання української мови і літератури». Учасниками цього заходу були  консультанти центрів професійного розвитку педагогічних працівників, які здійснюють науково-методичний супровід діяльності учителів  української словесності, та творчі учителі української мови і літератури.

 Мета  зазначеної вище онлайн-зустрічі – узагальнити та поширити відомості з методики навчання української мови і літератури щодо ролі в освітньому процесі емоційного інтелекту; обговорити змістове наповнення методичного середовища, сприятливого для розвитку в учителів української словесності уміння керувати власним емоційним інтелектом та створення відповідної емоційної канви уроку; анонсувати зразки кращого педагогічного досвіду щодо оволодіння відповідним інструментарієм, вибору ефективних засобів формування й розвитку емоційного інтелекту суб’єктів освітнього процесу для забезпечення якісної мовно-літературної освіти. 

На початку заходу для встановлення здатності розпізнавати свої почуття й емоції, розуміти, чому вони виникли і як я на них реагувати, талант «зчитувати» настрій співрозмовника  учасникам заходу було запропоновано вправу «Поклади у кошик визначення поняття емоційний інтелект».

У рамках теоретичної частини у формі круглого столу «Що таке почуття і емоції? Як ними управляти на уроках української словесності?» (Майя Кондирєва, методист відділу методики навчальних предметів та професійного розвитку педагогів Тернопільського ОКІППО) за участі наукових та педагогічних працівників закладів загальної середньої освіти області було обговорено такі питання: виражальні засоби української мови і літератури для створення емоційної канви уроку словесності; розвиток емоційного інтелекту школярів на уроках української мови і літератури; співідношення структури емоційного інтелекту з його функціями у процесі мовно-літературної освіти.

Продовженню роботи щодо реалізації практичної частини у формі методичного хабу «Мистецтво управління емоціями учителя і учнів» сприяли огляд джерел інформації про емоційний інтелект, методичний порадник «Шляхи  розвитку емоційного інтелекту в учнів 5 – 11 класів у процесі мовно-літературної освіти» та обмін думками  з  досвіду роботи учителів української мови і літератури «Емоції та словесність».

Загалом змістове наповнення педагогічних читань «Емоційний інтелект – передумова конструктивної співпраці суб'єктів навчання української мови і літератури» було цікавим, а робота плідною, про що свідчать матеріали рефлексії учасників заходу, які виконали вправу «SMS колегам»     повідомлення у чаті із ключових слів про актуальність озвученого питання та ймовірні форми його популяризації.

Технічний супровід щодо підготовки до проведення та проведення методичного онлайн-заходу забезпечила методист центру інформатики, інформаційно-комунікаційних технологій і дистанційної освіти ТОКІППО Оксана Мочук.

Відеозапис педагогічних читань і методичні матеріали можна переглянути на блозі «Паланка словесника» за покликанням http://filologtokippo.blogspot.com/  (допис від 13.09.2021).

Немає коментарів:

Дописати коментар