24 вересня 2021 року у Тернопільському ОКІППО на платформі сервісу відеоконференцій Google Meet проведено круглий стіл «Усе починається з мотивації: теорія і практика навчання української мови і літератури в умовах Нової української школи» (для участі у заході було зареєстровано більше 30 осіб).
Методичні рекомендації учасникам круглого столу «Усе починається з мотивації: теорія і практика навчання української мови і літератури в умовах Нової української школи»
Мета
заходу – узагальнити
і систематизувати відомості із сучасної методики навчання української
словесності, психології та педагогіки щодо формування позитивної мотивації учнів 5 –
11 класів до навчання української мови і літератури, зокрема і в умовах
дистанційного навчання; стимулювати створення відповідного
науково-методичного середовища, сприятливого для професійного удосконалення учителів та креативного пошуку шляхів створення мотиваційної канви уроків, систематичного
поповнення «Методичної скарбнички методів, прийомів і вправ для мотивації учнів
до навчальної діяльності» задля реалізації сучасних стандартів
мовно-літературної освітньої галузі.
Для установлення емоційного контакту, визначення ступеня готовності
учасників заходу до сприйняття інформації було запропоновано вправу «Живописний
настрій».
У рамках теоретичної частини «Мотиватори навчання учнів як основа
формування у них ключових компетентностей» Ольга Когут (заступник директора з
науково-педагогічної, навчальної роботи та інформаційно-комунікаційних
технологій ТОКІППО, кандидат філологічних наук, доцент) порушила питання про практико спрямовану компетентнісну освіту як
платформу для формування предметних компетентностей у рамках мовно-літературної
освітньої галузі. Про
те, чому в учнів мотивація не сформувалася
або куди поділася, йшлося у виступі Оксани
Жизномірської, доцента
кафедри педагогіки, психології та
інклюзивної освіти ТОКІППО, кандидата психологічних наук.
Практичну частину було реалізовано задля поповнення
методичної скарбнички
учителів словесності вправами для формування позитивної мотивації учнів до
навчання української словесності. Про
створення мотиваційної канви уроків української мови і
літератури поділилася своїми міркуваннями Майя
Кондирєва (методист відділу методики навчальних предметів та професійного розвитку
педагогів Тернопільського ОКІППО).
На завершення роботи для обміну думками учасникам заходу було запропоновано вправу «Три кишені очікувань» та проєкт методичних рекомендацій учителям української мови і
літератури щодо створення мотивації учнів до вивчення української мови і
літератури.
Технічний супровід проведення круглого столу здійснила методист центру інформатики, інформаційно-комунікаційних
технологій і дистанційної освіти ТОКІППО Оксана Мочук.
Інформацію про проведений захід, методичні рекомендації буде розміщено
на блозі «Паланка словесника», а також – покликання, за яким можна переглянути
відеозапис круглого столу на ютуб-каналі.
Немає коментарів:
Дописати коментар