середу, 9 грудня 2020 р.

Проблема читання ХХІ століття: науково-методичні шляхи її подолання

 


             «Якщо ви не цінуєте бібліотеки, це означає, що ви не цінуєте інформацію, культуру та розум. Ви не чуєте голосів минулого і наносите шкоду майбутньому… бібліотека – це водночас «дозвілля, притулок і доступ до інформації», – вважає Ніл Гейман.  То яку роль щодо популяризації читання сьогодні виконують  бібліотеки? Чи потрібна бібліотека в майбутньому і чому? Книга чи комп'ютер актуальні тепер? Чим послуговуватимуться українці в майбутньому – книгою чи комп’ютером? Чому сучасні учні  віддають перевагу стислому викладові змісту художніх творів? Мабуть, такі і схожі запитання часто є предметом роздумів, дискусій, сентенцій у сучасному закладі загальної середньої освіти. Що мають зробити наші сучасники для того, аби читання виконувало не тільки пізнавальну, а й естетичну функцію?

Метою засідання проблемної групи «Проблема читання ХХІ століття: науково-методичні шляхи подолання», сподіваємося,  є відповіддю на порушену проблему. Отож мета - узагальнити і систематизувати відомості із сучасної методики навчання української мови і літератури, психології про фізіологічні, психологічні та вікові особливості учнів щодо розвитку навички усвідомленого читання як виду мовленнєвої діяльності, етапи читацького зростання; стимулювати бажання учителів професійного удосконалення та креативного пошуку шляхів розв’язання порушеної проблеми, систематичного поповнення методичної скарбнички загальновідомих методів, прийомів і вправ для розвитку в учнів читацьких умінь сучасними, які є актуальними для продуктивної роботи учителів, бібліотекарів і батьків, організації керованого і некерованого сімейного читання; розвивати уміння педагогів створювати відповідне науково-методичне середовище, сприятливе для застосування інноваційних шляхів заохочення учнів до читання задля реалізації компетентнісного підходу до мовно-літературної освіти.

Презентація 1 (цікаві відомості про психологічні та фізіологічні основи читання, користь від читання, види і рівні читання, лайфхаки щодо читання, етапи становлення читача, написання книг, створення книг на паперових та цифрових  носіях, найцінніші, чудернацькі і популярні  книги,  цікаві статистичні факти про книги, соціологічні дослідження щодо популярності читання, санітарно-гігієнічні вимоги щодо читання, історичні факти з життя книги) ТУТ (Кондирєва М. М., методист відділу методики навчальних предметів та професійного розвитку педагогів Тернопільського ОКІППО)

Презентація 2 (цікаві статистичні факти про бібліотеки,  книжкові проєкти в Україні і за її межами, всеукраїнські й світові свята щодо пошанування книги, цікаві методт, прийоми і вправи, які можна використати на уроках украхнської літератури, шляхи мотивації щодо сімейного читання)  ТУТ (Кондирєва М. М., методист відділу методики навчальних предметів та професійного розвитку педагогів Тернопільського ОКІППО)

Методичні рекомендації  щодо науково-методичних шляхів заохочення учнів до читання ТУТ.

Список бібліографічних джерел науково-педагогічної бібліотеки ТОКІППО для учителів української мови і літератури  ТУТ.

1 коментар: