Про проведення тренінгу
«Комплексний аналіз художнього
твору»
02 грудня цього року у Тернопільському ОКІППО проведено
тренінг «Комплексний аналіз художнього
твору» (тренер – методист ТОКІППО Майя Кондирєва). Його учасниками стали трьох десятків учителів української мови і літератури ЗЗСО області. Мета цього заходу - ознайомити
учасників заходу із науково-методичними
вимогами щодо сучасних підходів
до аналізу змісту і форми художнього тексту у єдності, що лежить в основі
методики формування (відповідно до вимог чинних програм) в учнів умінь
виконувати ціннісно-комплексний аналізу твору; узагальнити відомості про пласти
художньої мови та алгоритм ціннісно-комплексного аналізу художнього твору у 5 –
8 та 9 – 11 класах; спонукати учителів-словесників до використання у роботі системи
завдань (на основі схем, таблиць, ключових слів, деформованих текстів, творчих
та дослідницьких завдань), які розкривають взаємозв’язок форми твору і
змістового компонента, адресовані учням різних рівнів навченості, спрямовані на
підвищення рівня якості мовно-літературної освіти в умовах становлення Нової
української школи.
Учасники тренінгу прослухали міні-лекцію «Пласти мови художнього твору (фоніка, лексика,
тропи, фігури, ритміка)»,
переглянули майстер-клас «Ціннісно-комплексний аналіз вірша «Айстри» Олександра
Олеся», працювали у групах (розвиток умінь виявляти, з’ясовувати семантику зразків різних пластів художньої мови), у парах (дослідження змісту і форми
художнього твору: робота за таблицями «Будова художнього твору», «Алгоритм
аналізу художнього твору у 5 – 8 та 9 – 11 класах»), укладали
технологічні карти уроку аналізу змісту і форми художнього твору у 5 та 9
класах на основі аналізу програмних вимог щодо формування в учнів умінь
і навичок ціннісно-комплексного аналізу художнього твору в 5, 6, 7, 8, 9, 10 та
11 класах, залюбки брали участь у виконанні різних вправ, а на завершення
отримали очікувані сертифікати.
Немає коментарів:
Дописати коментар