Про участь у роботі науково-практичної конференції
17
– 19 грудня цього року узяла участь у роботі науково-практичної конференції для
ректорів та методичних працівників природничо-математичного, гуманітарного,
іншомовного напрямів ОІППО «Ключові уміння ХХІ століття» (м.Київ), яку було
проведено з метою підбиття підсумків проведеної роботи та планування перспектив
реалізації в області спільного освітнього проекту Міністерства освіти і науки
України та Британської Ради в Україні щодо професійного розвитку педагогів
закладів загальної середньої освіти. У програмі заходу – обмін досвідом роботи
щодо факторів успіху упровадження курсу «Ключові уміння ХХІ століття»,
визначення проблемних питань і шляхів їх
розв’язання, планування подальших дій. Найбільш очікуваним для методистів, які
успішно пройшли валідацію, був момент
вручення сертифікатів тренера зазначеного вище курсу.
Відгук проучасть у проекті "Ключові уміння ХХІ століття"
Обираючи професію учителя української
мови і літератури навіть уявлення не мала про те, що зможу брати участь у
міжнародних проектах на кшталт проекту Міністерства освіти і науки України і
Британської Ради в Україні «Ключові уміння ХХІ століття». Але маючи чималий
досвід роботи методиста ОІППО, який у період інтеграції України у європейський
простір опікується станом навчання української мови і літератури, уже відчула,
що потребую відомостей про організацію освітньої діяльності та особливості
методики навчання учнів різних вікових категорій закордоном. Варто було лише задумати такий
вектор діяльності, як отримала позицію 12-16 серпня цього року узяти участь у тренінгу
«Ключові уміння ХХІ століття», що складався з таких модулів: «»огляд ключових
умінь», «критичне мислення та уміння розв’язувати проблеми», «Спілкування та співпраця», «Цифрова
грамотність», «Креативність і уява». Не
дуже ще узвичаєна у нашій практиці форма роботи – тренінг – у перші дні
викликала дещо занепокоєння, але чудові побутові умови урівноважили настроєві
тенденції. Отож, повертаючись додому, висловили бажання зустрітися знову, тому що до завершення тренінгу робота у такому
режимі з елементами апробації запропонованих матеріалів сподобалася, тим більше
усі уже й перезнайомилися, забувши про свій фах і на рівних спілкуючись з
представниками різних педагогічних спеціальностей.
До
участі у семінарі «Валідація
методистів як тренерів курсу «Ключові уміння 21-го століття», який відбувся 15 жовтня - 18 жовтня цього ж року у тих
самих чудових умовах, поставилися відповідально, а тому старанно підготували
відповідні матеріали на паперових носіях та домашнє завдання – заздалегідь самостійно
обраний фрагмент тренінгу «Ключові уміння ХХІ століття». При зустрічі емоції
переповнювали нас: радість зустрічі і спілкування, хвилювання в очікуванні
валідації, бажання пізнати щось незвичне і опанувати нові активності й
стратегії діяльності... Та під турботливим і відповідальним керівництвом
організаторів заходу і наших тренерів позитивні емоції перевершили очікувані,
самі дивувалися своїм креативним рішенням навчальних завдань, забувши про
атмосферу конкретності, намагалися сприяти розкриттю колег і їх підтримці. Тож
на такому гребені високої хвилі емоцій повернення додому супроводжували і нотки
радості зустрічі з різними й колегами, і нотки суму через розставання з
однодумцями.
Однак хтось, очевидно, вирішив
підбадьорити нас за результативну роботу у проєкті Міністерства освіти і науки України і
Британської Ради в Україні «Ключові уміння ХХІ століття» - то ж неочікуваним виявилося запрошення до
участі 17
– 19 грудня цього року у роботі науково-практичної конференції для ректорів та методичних
працівників природничо-математичного, гуманітарного, іншомовного напрямів ОІППО
«Ключові уміння ХХІ століття», яку було проведено з метою підбиття підсумків
проведеної роботи та планування перспектив реалізації в областях освітнього
проекту щодо професійного розвитку педагогічних працівників закладів загальної середньої освіти. У
програмі заходу – актуалізація опорних знань про якості тренера, обмін досвідом
роботи щодо факторів успіху упровадження курсу «Ключові уміння ХХІ століття» в
регіонах, визначення проблемних питань і
шляхів їх розв’язання, планування подальших дій. Здавалося б, таку серйозну
інформацію можна озвучувати тільки на традиційних поважних зібраннях, ба, ні.
Уже добре знайома нам форма роботи –
тренінг під керівництвом авторитетних тренерів-експертів, безбар’єрне ефективне
спілкування у ротаційних групах,
невичерпний креатив, позитивні емоції забезпечили можливість легко, цікаво і
змістовно обговорити порушені питання з різних позицій. Та найбільш емоційним
для методичних працівників, які успішно пройшли атестацію, був момент
вручення саме 19 грудня (пора передноворіччя, день Святого Миколая) сертифікатів
тренера-фасилітатора зазначеного вище курсу, який сприятиме забезпеченню
якісної, сучасної та доступної загальної середньої освіти «Нова українська
школа».
Перелічені заходи – це уже історія… А що
ми винесли з них? Найперше – банальний досвід повторити побачене і почуте, а ще
пізнання нового і по-новому, поповнення власного банку методів, прийомів та
ідей, удосконалення умінь комунікувати у співпраці, приймати креативні рішення,
розглядати проблему з різних позицій, раціонально планувати і реалізовувати
заплановане, удосконалили уміння проводити тренінг тощо. Кожен з присутніх
зрозумів, що додому ми повертаємося зовсім не такими, якими ми зустрілися у
серпні, що усім цим ми можемо скористатися не тільки під час проведення тренінгу
«Ключові уміння ХХІ століття»…
Отож слова щирої подяки Британській Раді в
Україні в особі організаторів науково-методичних заходів, тих, хто їх проводив,
і тих, хто забезпечив можливість їх проведення.
Немає коментарів:
Дописати коментар