16 лютого 2024 року у Тернопільському ОКІППО на платформі сервісу відеоконференцій Google Meet відбулося засідання круглого столу «Сертифікація учителів української мови і літератури - 2024: загальна інформація, нормативні документи, очікувані результати», учасниками якого були більше п’ятдесяти учителів української мови і літератури ЗЗСО області.
Мета
заходу - ознайомити учителів-словесників з організаційними та науково-методичними
особливостями проведення сертифікації учителів української мови і літератури
2024 року; визначити першочергові завдання для успішної підготовки педагогів, які забезпечують реалізацію нового Державного
стандарту базової середньої освіти на першому циклі базової загальної середньої
освіти, для участі в сертифікаційних етапах та вироблення ефективних шляхів їх
подолання; укласти чекліст підготовки до участі у
сертифікації та успішного проходження її етапів, а саме: незалежного
тестування, самооцінювання власної педагогічної майстерності, вивчення
практичного досвіду роботи.
На організаційному етапі
роботи учасників заходу було ознайомлено з планом і
регламентом роботи, представлено
учасників заходу (Майя Кондирєва, методист, в. о. завідувача
відділу методики навчальних предметів
суспільно-гуманітарного та естетичного циклів Тернопільського ОКІППО), актуалізовано
тему для обговорення «Мета сертифікації педагогів
– виявлення педагогічних працівників високого рівня педагогічної
майстерності, які володіють методиками компетентнісного навчання і новими
освітніми технологіями та сприяють поширенню їх; результати
проведення незалежного тестування фахових знань та умінь учителів української
мови і літератури 2023 року (Ольга КОГУТ, заступник директора з
науково-педагогічної, навчальної роботи та інформаційно-комунікаційних
технологій ТОКІППО, доцент, кандидат
філологічних наук).
З основними тезами Положення про сертифікацію
педагогічних працівників: етапами, порядком проведення, визначенням
результатів та видачі сертифікатів; графіком проведення сертифікації
педагогічних працівників 2024 року; організаційно-технічним та
інструктивно-методичним забезпечення незалежного тестування педагогічних
працівників; Програмою незалежного тестування фахових знань і умінь учителів
української мови і літератури закладів загальної середньої освіти; змістом і
структурою сертифікаційної роботи – учасників заходу ознайомила Людмила ОНИЩУК, (методист. в. о. завідувача центру моніторингу якості освіти, ЗНО та
аналітичної діяльності ТОКІППО).
Про специфіку участі у другому і третьому
етапах сертифікації педагогів інформувала
Майя КОНДИРЄВА, як-от: самооцінювання власної педагогічної
майстерності з формування в учнів ключових компетентностей і умінь, визначених
у частині першій статті 12 Закону України “Про освіту” (виявлення сильних та
слабких сторін педагогічної діяльності, осмислення досягнутого і проєктування
подальшого професійного розвитку); змістове наповнення анкети самооцінювання
учасником сертифікації (учителем української мови та літератури) власної
педагогічної майстерності (2023 рік); вивчення
практичного досвіду роботи учасника сертифікації: спостереження за навчальним
заняттям, спостереження за самоаналізом проведених уроків, аналіз
самопрезентації практичного досвіду роботи (розповідь, електронна презентація,
відеоролик, комбінація форматів), інтерв’ю з учасником сертифікації.
Про зону розвитку особистості педагога за
наслідками успішної участі у сертифікації учителів української мови і
літератури 2023 року рефлексувала Тетяна ГРИНДУЛА (учитель української
мови і літератури Чортківського ліцею № 1 імені Маркіяна Шашкевича Чортківської
міської ради Тернопільської області).
Немає коментарів:
Дописати коментар