20 жовтня 2023 року у Тернопільському ОКІППО на платформі сервісу відеоконференцій Google Meet у формі науково-методичної сильвети відбулися педагогічні читання «"Енеїда" Івана Котляревського – перша масштабна пам'ятка українського письменства, джерело з українознавства, українського побуту та культури XVIII століття», учасниками якого стали більше тридцяти учителів української мови і літератури ЗЗСО області та консультантів центрів професійного розвитку педагогічних працівників.
Мета заходу - ушанування творчості
зачинателя нової української літератури з нагоди 225-річчя від часу видання перших трьох частин поеми
«Енеїда» Івана Котляревського; надання освітніх послуг консультантам
ЦПРПП, учителям української мови і літератури щодо з’ясування особливостей
вивчення у 9 класі першої масштабної пам'ятки
українського письменства, джерела з українознавства, українського побуту та
культури XVIII століття (науково-методичне забезпечення, духовні аспекти
змісту твору, форми і методи організації навчальної діяльності здобувачів
освіти та способи побудови зворотного зв’язку, посилення
національно-патріотичного виховання); оволодіння
методикою застосування відповідного інструментарію для досягнення очікуваних
результатів у літературній освіті; ознайомлення зі зразками
науково-методичних напрацювань щодо формування предметних (комунікативної і
читацької) та ключових компетентностей у
дев’ятикласників.
На організаційному етапі
роботи учасників заходу було ознайомлено з планом і
регламентом, представлено
учасників заходу (Майя Кондирєва, методист, в. о. завідувача
відділу методики навчальних предметів
суспільно-гуманітарного та естетичного циклів Тернопільського ОКІППО),
запропоновано тему для обговорення «"Енеїда" Івана Котляревського
– перша
масштабна пам'ятка українського письменства, джерело з українознавства,
українського побуту та культури XVIII століття, твір, що дає змогу задуматися
над важливими питаннями становлення державності» (Ольга КОГУТ,
заступник директора Тернопільського ОКІППО з науково-педагогічної, навчальної
роботи та інформаційно-комунікаційних технологій, доцент, кандидат філологічних
наук).
У рамках
реалізації теоретичного блоку було розкрито інформацію про історичний контекст української бурлескно-травестійної поеми
«Енеїда», яку написав Іван Петрович Котляревський на основі сюжету однойменної
класичної поеми римського поета Вергілія (Іван БУКАВИН, методист відділу методики
навчальних предметів суспільно-гуманітарного та естетичного циклів Тернопільського ОКІППО), військово-патріотичне
виховання учнівської молоді засобами художнього слова на прикладі поеми «Енеїда» І. Котляревського (Роман ДУБРОВСЬКИЙ, в. о. директора
Фахового коледжу Кременецької обласної гуманітарно-педагогічної академії імені
Тараса Шевченка, кандидат філологічних наук), сучасні релігійні погляди на кодекс
моралі українського народу ХVІІІ століття (за змістом поеми
«Енеїда» І. Котляревського) (Лілія
МУДРИК, методист центру виховної роботи, захисту прав дитини та
громадянської освіти Тернопільського
ОКІППО).
Задля втілення практичного блоку було обговорено
проблему технологічного підходу до вивчення творчості Івана
Котляревського у 9 класі, зокрема
створення веб-квесту, використання проєктної технології на основі міжпредметної
інтеграції, застосування STREM-навчання (Галина
КОРИЦЬКА, доцент кафедри змісту і методик навчальних предметів Тернопільського
ОКІППО, кандидат філологічних наук; Майя
КОНДИРЄВА, методист, в. о.
завідувача відділу методики навчальних
предметів суспільно-гуманітарного та естетичного циклів Тернопільського
ОКІППО).
З метою
підбиття підсумків роботи учасникам круглого столу було запрошено
до обговорення
проєкту методичних рекомендацій, розроблених за результатами проведення заходу.
Немає коментарів:
Дописати коментар