Нещодавно редакція “Нової української школи” проводила розвідувальне опитування про те, як відбувається викладання літератури рідного краю в 5-11 класах і яких матеріалів бракує вчителям.
Чимало з опитаних зазначили, що мали досвід організації зустрічей з письменниками, однак майже ніхто не розповів про досвід літературних екскурсій чи співпраці з літературними музеями.
Редакція “Нової української школи” цілком свідома того, що в умовах воєнного стану з безпекових міркувань і з огляду на необхідність фінансування таких заходів провести екскурсію до літмузею можна далеко не завжди. Зокрема, не може бути й мови про це на прифронтових чи тимчасово окупованих територіях. Позбавлені такої можливості й діти, які виїхали за кордон.
Однак перегляд сайтів, соцмереж, які ведуть музейні працівники, матеріалів, якими вони діляться, – це ще одне цінне джерело вивчення літератури рідного краю, яке можна використовувати, щоб поглибити матеріал й урізноманітнити форми роботи на уроках. На сайтах є фотографії, віртуальні тури, анонси подій (онлайн або із вільним входом), дописи про літераторів, знакові події, періодику. Маючи контакти музейників, можна домовитися про онлайн-лекцію для школярів – найчастіше музеї охоче йдуть на таку співпрацю, адже просвітницька діяльність розширює аудиторію відвідувачів. На музейному порталі можна шукати інформацію про музеї за регіонами, що допоможе в розширенні уявлень учнівства не лише про літературу, а й про історію, культуру, науку України.
Немає коментарів:
Дописати коментар