вівторок, 2 травня 2023 р.

Про засідання проблемної групи учителів української мови і літератури, які працюватимуть у 6 класі НУШ

 






28 квітня 2023 року у Тернопільському ОКІППО на платформі сервісу відеоконференцій Google Meet відбулося засідання проблемної групи «Акценти навчання української мови і літератури у 6 класі НУШ: нові методичні підходи, сучасний інструментарій», учасниками якого були більше сорока учителів української мови і літератури ЗЗСО області, серед яких і словесники закладів освіти – учасників інноваційного освітнього проєкту всеукраїнського рівня «Розроблення і впровадження навчально-методичного забезпечення для закладів загальної середньої освіти в умовах реалізації Державного стандарту базової середньої освіти».
Мета заходу - надання освітніх послуг учителям української мови і літератури щодо з’ясування особливостей навчання української мови і літератури у 6 класі Нової української школи (нормативне забезпечення, психологічні аспекти організації освітнього процесу, форми організації освітнього процесу, навчальна діяльність здобувачів освіти та способи побудови зворотного зв’язку, посилення національно-патріотичного виховання); оволодіння відповідним методичним інструментарієм (електронна лінгводидактика на уроках української мови), рекомендованими у чинних модельних програмах методами, прийомами для досягнення очікуваних результатів у мовно-літературній освітній галузі; ознайомлення зі зразками науково-методичних напрацювань щодо формування предметних (комунікативної і читацької) та ключових компетентностей у  шестикласників (виклики у 2022-2023 навчальному році і шляхи подолання їх в організації освітнього процесу у пілотних шостих класах)..
На організаційному етапі роботи учасників засідання проблемної групи було ознайомлено з планом і регламентом роботи, представлено учасників заходу (Майя Кондирєва, методист, в. о. завідувача відділу  методики навчальних предметів суспільно-гуманітарного та естетичного циклів Тернопільського ОКІППО), запропоновано тему для обговорення «Особливості організації освітнього процесу у 6 класі Нової української школи (нормативне забезпечення, форми організації освітнього процесу, посилення національно-патріотичного виховання)» (Ольга КОГУТ, заступник директора Тернопільського ОКІППО з науково-педагогічної, навчальної роботи та інформаційно-комунікаційних технологій, доцент, кандидат філологічних наук).
У рамках реалізації теоретичного блоку було розкрито інформацію про психологічні аспекти організації освітнього процесу в умовах воєнного/післявоєнного стану (Оксана ЖИЗНОМІРСЬКА, доцент кафедри педагогіки, психології та інклюзивної освіти ТОКІППО, кандидат психологічних наук) та про електронну лінгводидактику на уроках української мови у 6 класі Нової української школи (Ірина КОМІНЯРСЬКА, доцент кафедри української мови і літератури та методик їх навчання Кременецької обласної гуманітарно-педагогічної академії імені Тараса Шевченка, кандидат філологічних наук).
Задля втілення практичного блоку було здійснено огляд модельних програм з української мови і літератури для 6 класу «Специфіка створення навчальних програм. Навчально-методичне забезпечення. Організація навчальної діяльності шестикласників та способи побудови зворотного зв’язку в умовах очної, дистанційної, змішаної форм навчання» (Майя КОНДИРЄВА) та «Науково-методична робота  учителя-словесника пілотного 6-го класу у 2022-2023 навчальному році: виклики сьогодення і шляхи подолання» (Олександра ПЕЧЕРИНСЬКА, учитель української мови і літератури Чортківської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів № 7 Чортківської міської ради Тернопільської області).
З метою підбиття підсумків роботи учасникам засідання було запропоновано відповіді на запитання учасників засідання проблемної групи,  обговорення і доповнення проєкту методичних рекомендацій, розроблених за результатами проведення заходу.

Немає коментарів:

Дописати коментар