28
квітня 2023 року у
Тернопільському ОКІППО на платформі сервісу відеоконференцій Google Meet відбулося засідання проблемної
групи «Акценти навчання української мови і літератури
у 6 класі НУШ: нові методичні підходи, сучасний інструментарій», учасниками
якого були більше сорока учителів української мови і літератури ЗЗСО
області, серед яких і словесники закладів освіти – учасників інноваційного
освітнього проєкту всеукраїнського рівня «Розроблення і впровадження
навчально-методичного забезпечення для закладів загальної середньої освіти в
умовах реалізації Державного стандарту базової середньої освіти».
Мета
заходу - надання освітніх послуг учителям української мови і літератури
щодо з’ясування особливостей навчання української мови і літератури у 6 класі
Нової української школи (нормативне забезпечення, психологічні аспекти
організації освітнього процесу, форми організації освітнього процесу, навчальна
діяльність здобувачів освіти та способи побудови зворотного зв’язку, посилення
національно-патріотичного виховання); оволодіння
відповідним методичним інструментарієм (електронна лінгводидактика на уроках
української мови), рекомендованими
у чинних модельних програмах методами, прийомами для досягнення очікуваних
результатів у мовно-літературній освітній галузі; ознайомлення зі зразками
науково-методичних напрацювань щодо формування предметних (комунікативної і
читацької) та ключових компетентностей у
шестикласників (виклики у 2022-2023 навчальному році і шляхи подолання їх в організації
освітнього процесу у пілотних шостих класах)..
На
організаційному етапі роботи учасників засідання
проблемної групи було ознайомлено з планом і
регламентом роботи, представлено учасників заходу (Майя Кондирєва,
методист, в. о. завідувача відділу
методики навчальних предметів суспільно-гуманітарного та естетичного
циклів Тернопільського ОКІППО), запропоновано тему для обговорення «Особливості
організації освітнього процесу у 6 класі Нової української школи (нормативне
забезпечення, форми організації освітнього процесу, посилення
національно-патріотичного виховання)» (Ольга КОГУТ, заступник директора
Тернопільського ОКІППО з науково-педагогічної, навчальної роботи та
інформаційно-комунікаційних технологій, доцент, кандидат філологічних наук).
У рамках
реалізації теоретичного блоку було розкрито інформацію про психологічні аспекти організації
освітнього процесу в умовах воєнного/післявоєнного стану (Оксана ЖИЗНОМІРСЬКА, доцент
кафедри педагогіки, психології та інклюзивної освіти ТОКІППО, кандидат
психологічних наук) та про електронну
лінгводидактику на уроках української мови у 6 класі Нової української школи (Ірина КОМІНЯРСЬКА, доцент
кафедри української мови і літератури та методик їх навчання Кременецької
обласної гуманітарно-педагогічної академії імені Тараса Шевченка, кандидат
філологічних наук).
Задля втілення практичного блоку було здійснено
огляд модельних
програм з української мови і літератури для 6 класу «Специфіка створення
навчальних програм. Навчально-методичне забезпечення.
Організація навчальної діяльності шестикласників та способи побудови
зворотного зв’язку в умовах очної, дистанційної, змішаної форм навчання» (Майя КОНДИРЄВА) та «Науково-методична
робота учителя-словесника пілотного 6-го
класу у 2022-2023 навчальному році: виклики сьогодення і шляхи подолання» (Олександра ПЕЧЕРИНСЬКА, учитель української мови і
літератури Чортківської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів № 7 Чортківської
міської ради Тернопільської області).
З метою
підбиття підсумків роботи учасникам засідання було запропоновано відповіді на запитання учасників засідання проблемної групи, обговорення і доповнення проєкту методичних
рекомендацій, розроблених за результатами проведення заходу.
Немає коментарів:
Дописати коментар