12 травня 2023 року у Тернопільському ОКІППО на платформі сервісу відеоконференцій Google Meet відбувся онлайн-тренінг для учителів української мови та літератури «Інтегрування інфомедійної грамотності в простір мовно-літературної освіти», учасниками якого були більше сорока учителів української мови і літератури ЗЗСО області, серед яких і словесники закладів освіти – учасників інноваційного освітнього проєкту всеукраїнського рівня «Розроблення і впровадження навчально-методичного забезпечення для закладів загальної середньої освіти в умовах реалізації Державного стандарту базової середньої освіти».
Мета
заходу - проаналізувати вплив медіаосвіти на формування
медіаграмотності особистості, поглибити знання педагогів щодо функціонування
медіазасобів, розвивати навички аналізу, критичного оцінювання, перевірки та
осмислення інформаційних повідомлень.
Пріоритетними
завданнями роботи
у рамках заходу було підвищення
рівня цифрової та комунікативної компетентності педагогічних працівників під
час організації освітнього процесу у ЗЗСО; з’ясування сучасних тенденцій з
цифровізації освіти в рамках концепції навчання протягом життя; формування
знань про медіаосвіту як інноваційний напрямок діяльності педагога;
проаналізувати вплив медіаосвітніх технологій на процес соціалізації здобувачів
освіти.
На
організаційному етапі роботи відбулося ознайомлення з метою, завданнями, планом і регламентом роботи, представлення
учасників заходу (вправа «Факт про
мене»), обговорення правил проведення тренінгу та з’ясування очікувань (вправа
«Озвучення очікувань») (Оксана МОЧУК, методист центру інформатики,
інформаційно-комунікаційних технологій і дистанційної освіти
Тернопільського ОКІППО).
У рамках
реалізації теоретичного блоку було проведено міні-лекції, у змісті яких розкрито інформацію «Медіаосвіта:
інтеграція в мовно-літературну освітню галузь НУШ» (Оксана
МОЧУК) та «Соціальні мережі, зокрема фейсбук та
інстаграм, застосунок тік-ток у системі роботи учителя української мови і
літератури» (Ірина ПОЛЯК, старший викладач кафедри української мови і
літератури та методик їх навчання Кременецької ОГПА імені Тараса Шевченка,
кандидат філологічних наук).
Задля втілення практичного блоку було презентовано
огляд вправ з
медіаграмотності, які доцільно використовувати задля дотримання принципу
наступності у реалізації вимог держстандартів та чинних програм на уроках
української мови та літератури у 5 – 11 класах (Майя КОНДИРЄВА).
З метою підбиття
підсумків роботи було визначено та
обґрунтовано принципи ефективного використання
інфомедійної грамотності в освітньому процесі, а задля рефлексії
запропоновано вправу «Рецепт
медіаграмотності» (Оксана МОЧУК).
Немає коментарів:
Дописати коментар