19 травня 2023 року у Тернопільському ОКІППО на платформі сервісу відеоконференцій Google Meet відбувся майстер-клас для учителів української мови і літератури, німецької мови «Методика інтегрованого уроку словесності на міжпредметній основі з огляду на дидактичну доцільність», учасниками якого були більше сорока учителів української мови і літератури, німецької мови ЗЗСО області, серед яких і словесники закладів освіти – учасників інноваційного освітнього проєкту всеукраїнського рівня «Розроблення і впровадження навчально-методичного забезпечення для закладів загальної середньої освіти в умовах реалізації Державного стандарту базової середньої освіти».
Мета заходу - узагальнити і систематизувати
відомості про особливості інтегрування навчальних
матеріалів з української мови і літератури та німецької мови на основі структурно-логічних технологій
навчання; розкрити доцільність поетапного
формулювання дидактичних завдань, вибору способу їх розв'язання, діагностики та
оцінювання результатів навчання при підготовці календарно-тематичних та поурочних планів з
української мови і літератури, німецької мови у 5 – 11 класах, а також
використання структурно-логічних схем у навчально-пізнавальній діяльності; сприяти створенню
методичного середовища, придатного для розвитку прогностичної компетентності
учителів навчальних предметів мовно-літературної освітньої галузі на основі
самоаналізу для підвищення рівня якості освіти.
Пріоритетними
завданнями роботи
у рамках заходу було підвищення
рівня професійних компетентностей педагогічних працівників під час організації
освітнього процесу у ЗЗСО; з’ясування сучасних тенденцій з інтегрованого
навчання в рамках концепції навчання протягом життя; формування знань про шляхи
інтеграції навчального матеріалу як інноваційний напрям діяльності педагога.
На
організаційному етапі роботи відбулося ознайомлення з метою, завданнями, планом і регламентом роботи, представлення
учасників заходу (вправа «Якби у мене була чарівна палиця…») та з’ясування очікувань (Майя КОНДИРЄВА, методист, в. о. завідувача відділу
методики навчальних предметів суспільно-гуманітарного та естетичного циклів
Тернопільського ОКІППО; Ірина ПАКУЛЯК,
методист відділу методики навчальних предметів суспільно-гуманітарного та
естетичного циклів Тернопільського ОКІППО).
У рамках реалізації теоретичного блоку було проведено міні-лекцію «Інтеграція навчального матеріалу на міжпредметній основі з огляду
на дидактичну доцільність» (Ірина ПАКУЛЯК).
Задля
втілення практичного
блоку
було презентовано шляхи інтегрування навчальних матеріалів з української мови і
літератури та німецької мови на основі структурно-логічних
технологій навчання у 5 – 11 класах (Майя КОНДИРЄВА), методичні поради планування та побудови
інтегрованих
уроків словесності як ефективного засобу формування комунікативної
компетентності учнів (Ірина ПАКУЛЯК) та практичну роботу щодо моделювання інтегрованих уроків словесності: українська мова і література,
німецька мова»
(Ірина ГЕЛЯС, учитель української мови і літератури,
німецької мови Тернопільської
загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів
№ 20 імені Руслана Муляра Тернопільської міської ради Тернопільської області).
З метою підбиття
підсумків роботи було визначено та
обґрунтовано принципи ефективного інтегрування навчальних матеріалів з
української мови і літератури та німецьеої мови в освітньому процесі у 5 – 11
класах, а задля рефлексії запропоновано вправу
«Думка у
подарунок»
(Ірина ПАКУЛЯК).
Немає коментарів:
Дописати коментар