Упродовж трьох років вивчала досвід роботи учителів української мови і літератури Курило Ірини Павлівни (Кам’янківська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів Підволочиської селищної ради Тернопільської області) "Формування ключових компетентностей учнів шляхом реалізації змістових ліній чинних програм з української мови і літератури" та Берестецької Надії Іванівни (Загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів села Озерної Тернопільського району Тернопільської області) "Навчання української словесності засобами інтеграції навчального матеріалу".
Курило І. П. – активний член шкільного фахового методичного об’єднання учителів-словесників. Педагог ділиться власним досвідом роботи, виступаючи з доповідями, проводячи нестандартні показові уроки, майстер-класи. Звіряє результати своєї роботи за результатами участі своїх учнів у Всеукраїнській інтернет-олімпіади «На урок» (отримала свідоцтво про підготовку учнів 2020 р.). За результатами участі у Всеукраїнському конкурсі фахової майстерності для вчителів-україністів «Соняшник» - 2021 нагороджена дипломом ІІІ ступеня. Ірина Павлівна – активний організатор у школі Всеукраїнської олімпіади з української мови «Всеосвіта Осінь-2021» (нагороджена Подякою).
Учитель упорядкувала посібники “Формування професійної компетентності особистості класного керівника”(2018 р.) та “Використання інтерактивних технологій на уроках української мови на засадах християнської моралі” (2019 р.). А ще опублікувала на сайті «Всеосвіта» методичну розробку та презентацію «Формування духовно-моральної компетентності особистості у сучасній школі» (2021, https://vseosvita.ua/2.9b4n) методичні розробки «Професійна компетентність учителя» та «Правове виховання школярів засобами християнської моралі». (2021, https://vseosvita.ua/2.9b5q).
Ірина Павлівна вважає... Формування ключових компетентностей на уроках української мови та літератури потребує не тільки нових форм та методів навчання, а й використання новітніх технологій викладання. Важливим чинником у формуванні ключових компетентностей учнів є реалізація змістових ліній, які розвивають здатність застосовувати отримані знання у різних ситуаціях. Під час реалізації ідеї особлива увага як на уроках літератури, так і на уроках мови приділяється розвитку ключових компетентностей. Першим кроком є забезпечення якісної внутрішньої мотивації (самомотивації) до навчатися. Ефективним є спільне з учнями планування роботи на уроці. У процесі організації навчальної діяльності доцільним є вибір прийомів, нестандартності, створення ситуацій, які «оживлюють» уроки, при цьому з урахуванням потреб дітей, їхніх індивідуальних здібностей. Особлива увага - ситуативно-мовленнєвим вправам, діловим іграм, імітаційному моделюванню, неімітаційним іграм. Результативним для виявлення та розвитку творчих здібностей учнів середнього шкільного віку є проведення уроків-подорожей, рольових ігор, уроків-фестивалів, уроків-вистав, уроків-вікторин. Відповідно практичні навички, отримані на уроках української мови та літератури учні переносять у сфери життя - зони освітньої і соціальної діяльності.
Берестецька Н. І. – активний член шкільного фахового методичного об’єднання учителів-словесників. Високий рівень педагогічної майстерності Надія Іванівна продемонструвала на різних методичних заходах, виступаючи з доповідями, проводячи нестандартні показові уроки та майстер-класи. 2016 року була шкільним координатором Всеукраїнської українознавчої гри «Соняшник». 2018 року стала учасником заключного етапу ІІ туру всеукраїнського конкурсу «Учитель року» у номінації «Українська мова і література». 2021 року після відповідної підготовчої роботи була регіональним тренером підвищення кваліфікації педагогічних працівників, які навчатимуть учнів базової школи в умовах реалізації Державного стандарту базової середньої освіти української мови і літератури.
Берестецька Н. І. удосконалює свої знання, беручи участь у різноманітних вебінарах та тренінгах, зокрема у Міжнародній науковій конференції «Творчість Уласа Самчука в регіональному, національному, універсальному вимірах», у рамках проведення якої презентувала науково-пошукову роботу учнів у процесі вивчення «Марія» Уласа Самчука як першого твору про трагедію рідного народу. Брала участь у ІV Міжнародній науковій конференції, яку було проведено у рамках Львівського наукового форуму, підготувавши до друку статтю «Інтерактивні методи навчання в новій українській школі на уроках української мови та літератури».
На думку Надії Іванівни... Інтеграційні процеси тісно переплітаються зі впровадженням інноваційних технологій, метою яких є розвиток творчої особистості. Учні привчаються до творчої праці, проявляють інтерес до неї і потребу в ній. Школярі навчаються самостійно розв’язувати пізнавальні і практичні завдання. Інтегровані уроки або уроки з елементами інтеграції багаті на активні формами роботи – ділові ігри, проблемні ситуації, проєкти, аудіо- та відеозасоби навчання тощо. Інтеграція навчального матеріалу дає свободу вибору теми, змісту, засобів, які учитель активно використовує. Це, як правило, уроки – відкриття, уроки – інсценізації, уроки – дослідження, уроки – подорожі та інші. Таке методичне рішення дозволяє створити раціональну комплексну систему навчання, сприяє цілісному, якісному засвоєнню учнями фундаментальних знань, виявленню причинно-наслідкових зв’язків між навколишніми подіями та стандартними алгоритмічними структурами.
Немає коментарів:
Дописати коментар