У Тернопільському ОКІППО 01 жовтня 2021 року у режимі відеоконференцій на платформі сервісу Google Meet за програмою короткострокового підвищення кваліфікації проведено навчально-практичний онлайн-тренінг «Ключові уміння ХХІ століття» (тренери – методисти відділу методики навчальних предметів та професійного розвитку педагогів Тернопільського ОКІППО Тетяна Іванюк, Майя Кондирєва і Лідія Уруська) для більш ніж двадцяти учителів пілотних п’ятих класів закладів загальної середньої освіти області.
Методичні рекомендації учасникам тренінгу
Мета цього заходу – надання освітніх
послуг щодо ознайомлення з новими підходами до стандарту формування ключових
умінь учнів ХХІ століття у процесі освіти в умовах запровадження Нової української школи; залучення педагогічних працівників до спільного пошуку ефективних шляхів
фахового розвитку та розробки зразків навчального матеріалу для використання його у освітньому процесі
відповідно до вимог нормативно-правової бази та формування особистості,
готової приймати виклики сучасного
суспільства.
Під час роботи учасникам онлайн-тренінгу було презентовано інформацію про важливість
компетентнісного підходу до освітнього процесу та процесів, пов’язаних із
розвитком в учнів ключових життєвих умінь. А ще педагогічних
працівників було залучено до участі у активностях щодо:
- ознайомлення з особливостями глибинного та
поверхового учіння та навчання, а також чинниками глибинного учіння;
- пошуку практичних підходів до учіння й навчання,
які забезпечують інтегрування ключових умінь в освітній процес;
- з’ясування понять спілкування та співпраця, відомостей про форми і
способи спілкування та співпраці, еволюцію спілкування, розвитку в учнів умінь
спілкуватися та співпрацювати;
- оволодіння на основі таксономії Блума мистецтвом
постановки змістовних запитань різних типів та побудови конструктивного діалогу
із забезпечення зворотного зв’язку;
- моделювання ситуацій, які потребують критичного мислення та уміння
розв’язувати проблемні завдання шляхом врахування різних точок зору, оцінювання тверджень, пошуку глибинних структур, розв’язування
неординарних проблем;
- з’ясування змісту понять
лідерство, креативність та уява, креативні здібності та уміння; визначення стратегії
сприяння креативному учінню, педагогічних підходів щодо заохочення до креативного
навчання та навчання креативності;
-
оцінювання
креативності та самооцінка рівня сформованості умінь;
- розробки інструментарію та зразків
навчального матеріалу з розвитку умінь ХХІ століття для використання у освітньому процесі.
Під час виконання різних активностей було порушено
проблеми визначення стратегії удосконалення розвитку ключових умінь учнів ЗЗСО
(управлінський аспект) та усвідомлення значущості розвитку таких умінь у
освітньому процесі, наприклад: глибинне навчання та розвиток уяви і критичного
мислення на основі піраміди Блума,
організація співпраці на основі спілкування тощо.
Для встановлення зворотного зв’язку учасники заходу стали активними
учасниками інтеракції у рамках виконання вправ «Моя
сьогоднішня мрія» (для знайомства); «Кошик
сподівань» (для визначення очікувань від участі у заході); «Case-study» (для
з’ясування чинників глибинного навчання); «Кластер» (для окреслення типів
вправ, які можна використовувати на уроках для розвитку умінь в учнів
спілкуватися та співпрацювати); «Плюс. Мінус. Цікаво» (для актуалізації опорних знань про критичне мислення та уміння розв’язувати проблеми); «Якісна похвала» (для обговорення результатів
роботи та рефлексії), «Газетний челендж».
Результатом роботи і тренерів, і учасників навчально-практичного тренінгу стали цінні знання, практичні уміння та свіжий погляд на освітній процес очима членів суспільства, учителів, батьків та учнів – відтак нові ідеї щодо управлінських рішень.
Немає коментарів:
Дописати коментар