08 жовтня 2021 року у Тернопільському ОКІППО на платформі сервісу відеоконференцій Google Meet було проведено майстер-клас переможців відбіркового етапу ІІ туру та лауреата ІІІ туру всеукраїнського конкурсу «Учитель року - 2021» у номінації «Українська мова і література» (для участі у заході було зареєстровано більше 30 консультантів центрів професійного розвитку педагогічних працівників, які здійснюють науково-методичний супровід діяльності учителів української словесності; творчих учителів української мови і літератури закладів загальної середньої освіти області).
Мета
заходу – задля розвитку творчого потенціалу
учителів української словесності, забезпечення належного рівня підготовки їх до
участі у конкурсі «Учитель року» ознайомити творчих учителів української
словесності, консультантів центрів професійного розвитку педагогічних
працівників із досвідом роботи переможців ІІ туру та лауреата ІІІ туру конкурсу
«Учитель року-2021» у номінації «Українська мова і література»; узагальнити
відомості про необхідність науково-методичної консультативної допомоги
учителям, які виявили бажання працювати креативно, брати участь у конкурсі;
розвивати уміння створювати таке методичне середовище, яке сприяло би
формуванню конкурентоспроможного компетентного учителя для забезпечення якісної
мовно-літературної освіти в умовах запровадження Нової української школи.
З вітальним словом до учасників майстер-класу звернулася Ольга Когут (заступник директора з
науково-педагогічної, навчальної роботи та інформаційно-комунікаційних
технологій, кандидат філологічних наук, доцент). Вона актуалізувала відомості
про мету, нормативну базу, особливості проведення конкурсу «Учитель року». Про
специфіку науково-методичного супроводу
переможця І туру конкурсу «Учитель року» у номінації «Українська мова і
література» у процесі підготовки до участі у ІІ турі йшлося у виступі Майї
Кондирєвої (методиста відділу методики навчальних предметів та професійного розвитку педагогів
Тернопільського ОКІППО).
Змістове
наповнення практичної частини у формі майстер-класу «Кроки до майстерності» (за результатами участі у відбірковому та
фінальному етапах ІІ туру конкурсу «Учитель року» у номінації «Українська мова
і література») реалізовано за такими напрямами: конкурсне випробування
«Творча робота»: демонстрація рівня знаннєвої складової професійної
компетентності (есе про роль школи, зокрема і
учителя-словесника, у подоланні на початку ХХІ століття проблеми читання) (Іванна
Черній, учитель української мови і літератури
Лановецької загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів № 2); конкурсне випробування «Аналіз
поетичного твору»: демонстрація педагогічної майстерності щодо аналізу та інтерпретації
поетичного твору (фрагмент уроку у 10
класі за творчістю Лесі Українки) (Надія Стасюк, учитель української мови і літератури Комунального закладу навчально-виховний комплекс «Лозівська
загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів – дошкільний навчальний заклад
Байковецької сільської ради Тернопільського район); конкурсне випробування «Дистанційний
урок»:
демонстрація педагогічної майстерності з організації освітнього процесу в
дистанційному режимі (підготовка технологічної карти дистанційного уроку, інструкції
учням щодо опрацювання теоретичного матеріалу та відповідного переліку завдань;
проведення без залучення здобувачів освіти дистанційного уроку у 8 класі «Відокремлені другорядні члени речення.
Розділові знаки при відокремлених членах
речення») (Галина
Семенець, учитель української
мови і літератури Тернопільської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів № 4 Тернопільської міської ради);
конкурсне випробування «Урок»: демонстрація
педагогічної майстерності
(моделювання
уроку української мови в 11 класі «Стилістичне забарвлення
фразеологізмів. Виражальні можливості фразеологізмів») (Тетяна Гриндула, учитель української мови і літератури Чортківської гімназії імені Маркіяна Шашкевича Чортківської
міської ради).
Про події
за лаштунками ІІІ (заключного) туру конкурсу «Учитель року» у номінації
«Українська мова і література», враження від тих подій інформувала учасників
заходу Наталія
Зубик, учитель української мови і літератури Заліщицької державної гімназії м. Заліщики Тернопільської області, кандидат філологічних наук,
переможець ІІ туру та лауреат ІІІ туру всеукраїнського конкурсу «Учитель року – 2021»
у номінації «Українська мова і література» (диплом ІІ ступеня).
На завершення роботи для
обміну думками учасникам заходу було запропоновано інтерактивну вправу «Шлях учителя до професійного
удосконалення: який він?» (обговорення методичних
рекомендацій творчим учителям української мови і літератури щодо підготовки до
участі у майбутньому в конкурсі «Учитель року» у номінації «Українська мова і
література»).
Інформацію про проведений захід, методичні рекомендації буде розміщено
на блозі «Паланка словесника», а також – покликання, за яким можна переглянути
відеозапис майстер-класу на ютуб-каналі.
Немає коментарів:
Дописати коментар