22 жовтня 2021 року у Тернопільському ОКІППО на платформі сервісу відеоконференцій Google Meet проведено засідання проблемної групи «Ознайомлення зі змістом Державного стандарту базової середньої освіти (2020): особливості реалізації положень щодо мовно-літературної освітньої галузі» (для участі у заході було зареєстровано майже 30 консультантів центрів професійного розвитку педагогічних працівників, які здійснюють науково-методичний супровід діяльності учителів української словесності; творчих учителів української мови і літератури закладів загальної середньої освіти області).
Методичні рекомендації (засідання 1)
Методичні рекомендації (засідання 2).
Мета
заходу – ознайомити
учителів-словесників з метою, ціннісними орієнтирами, циклами базової середньої
освіти, обов’язковими результатами навчання української мови і літератури учнів
5 – 9 класів; з’ясувати мету мовно- літературної освітньої
галузі, шляхи її реалізації; презентувати компетентнісний потенціал
мовно-літературної освіти учнів 5 – 6 та
7 – 9 класів (уміння і
ставлення через призму ключових компетентностей); окреслити загальні і конкретні результати, орієнтири для
оцінювання обов’язкових результатів учнів 5 – 6 та 7 – 9 класів у
мовно-літературній освітній галузі за Державним стандартом базової середньої
освіти (2020); спонукати словесників поповнювати педагогічну скарбничку
необхідними для реалізації нових стандартів мовно- літературної освіти дидактичними матеріалами;
розвивати уміння
використовувати Державний стандарт базової середньої освіти (2020) для побудови конспектів компетентнісних
уроків української мови і української літератури у 5 класі Нової української
школи.
На організаційно-мотиваційному етапі роботи учасників заходу було ознайомлено з метою засідання проблемної групи, регламентом роботи та
специфікою оцінювання навчальних досягнень здобувачів освіти в умовах Нової української школи (Ольга Когут, заступник директора з науково-педагогічної, навчальної роботи та
інформаційно-комунікаційних
технологій Тернопільського ОКІППО,
кандидат філологічних наук, доцент).
У рамках акцентуаційно-актуалізаційного
етапу члени засідання проблемної групи опрацювали
інформацію про загальні і конкретні результати, орієнтири щодо
оцінювання навчальних досягнень учнів
згідно з вимогами до обов’язкових
результатів навчання учнів 5 – 6 та 7 – 9 класів у мовно-літературній
освітній галузі (українська мова,
українська література) за Державним стандартом базової середньої освіти (2020) за презентації Майї Кондирєвої (методиста відділу методики
навчальних предметів та
професійного розвитку педагогів
Тернопільського ОКІППО). А під час реалізації когнітивно-корекційного етапу було розглянуто специфіку оцінювання
навчальних досягнень здобувачів освіти з української мови і літератури, а саме:
взаємодія з іншими особами усно, сприймання і
використання інформації для досягнення життєвих цілей у різних комунікативних
ситуаціях; сприймання, аналіз, інтерпретація, критичне оцінювання інформації в
текстах різних видів (зокрема художніх текстах, медіатекстах) та використання
її для збагачення власного досвіду; висловлення думок, почуттів і ставлень,
письмова взаємодія з іншими особами, зокрема інтерпретація літературних творів
українських і зарубіжних письменників; взаємодія з іншими особами у цифровому
середовищі, дотримання норм літературної
мови; дослідження індивідуального мовлення, використання мови для власної
мовної творчості, спостереження за мовними та літературними явищами, їх аналіз.
На інтеграційно-формувальному етапі педагогам було запропоновано мінітренінг
«Методичні лоції на ресурсах інтернет-простору для учителів- словесників, які реалізуватимуть основні
положення Державного стандарту базової середньої освіти (2020) у 5 – 6 та 7 –
9 класах».
На завершення роботи на узагальнювально-рефлексивному етапі для обміну думками учасникам заходу було запропоновано практичну
роботу «Методичне підґрунтя використання положень Державного стандарту базової
середньої освіти (2020) для побудови компетентнісного уроку української мови і
української літератури у 5 класі» та проєкт методичних рекомендацій учасникам
заходу щодо порушеного питання.
Технічний супровід проведення засідання проблемної групи здійснила
методист центру
інформатики,
інформаційно-комунікаційних технологій і дистанційної освіти ТОКІППО Оксана
Мочук.
Інформацію про проведений захід, методичні рекомендації буде розміщено
на блозі «Паланка словесника», а також – покликання, за яким можна переглянути
відеозапис круглого столу на ютуб-каналі.
Немає коментарів:
Дописати коментар