середа, 6 січня 2021 р.

ХТО ТАКИЙ УЧИТЕЛЬ 21 СТОЛІТТЯ?

 

Чи намагалися ви згадати такі фрази, як учитель ХІХ або ХХ століття? Швидкий пошук Google запевняє, що такого не існує. Але ще ніколи в світі навчання дітей не було таким, як зараз. Останні технологічні досягнення вплинули на майже всі наші сфери життя, тому й говоримо про Учителя ХХІ століття. Який він - Учитель ХХІ століття?

ОДИНАДЦЯТЬ  ОЗНАК УЧИТЕЛЯ ХХІ СТОЛІТТЯ (з матеріалів Інституту мовознавства імені О. О. Потебні НАН України)

1. Орієнтація на учня, індивідуальне навчання

В учнів різні особистості, цілі й потреби, і індивідуальне навчання не тільки можливо, але і бажано. Коли учням дозволяється робити власний вибір, вони володіють своїм навчанням, підвищують внутрішню мотивацію і прикладають більше зусиль - ідеальний рецепт для поліпшення результатів навчання.

2. Учні - творці креативу

Вони володіють пристроями з можливістю створення блогів, інфографіки, книг, відео-інструкцій і навчальних посібників, і це лише деякі з них, але в багатьох класах їх все ще просять відключити ці пристрої і працювати з роздатковими матеріалами та робочими листами.

Отримавши шанс, студенти можуть створювати красиві і креативні блоги, фільми або цифрові історії, якими вони пишаються і діляться з іншими.

3. Вивчення нових технологій

Технології продовжують розвиватися, тому вивчити щось раз і назавжди - не вийде. Але є гарна новина: вивчення нових технологій однаково складно, що для початківця, що для вчителів з досвідом.

4. Глобальний рівень

Для того, щоб вивчати щось нове - треба спілкуватися з різними людьми, які володіють цією інформацією. Технологічна обізнаність вчителя сприяє розвитку учнів у вивченні мов, культури, налагодженні контактів.

5. Будьте розумні і використовуйте смартфони

Ще раз: коли учням пропонується розглядати свої пристрої як цінні інструменти, які підтримують знання (а не відволікають), вони починають використовувати їх як такі.

У різних студентів різні потреби. Коли мова заходить про те, щоб відповісти на питаннями, немає необхідності витрачати час і пояснювати те, що, можливо, принесе користь тільки одному або двом учням. Або іноді нормально відповідати так: «Я не знаю, скористайтеся Google і розкажіть нам усім».

6. Співпраця

Технології дозволяють співробітництво між вчителями та учнями. Створення цифрових ресурсів, презентацій і проєктів разом з іншими викладачами і учнями зробить заняття в класі схожими на реальний світ. Співпраця повинна виходити за рамки обміну документами по електронній пошті або створення презентацій PowerPoint. Великі ідеї мають виходити за рамки розмови або паперової копії. Глобальне співробітництво може змінити весь наш досвід.

7. Зв'язок: спілкування з однодумцями

Знову ж, сучасні інструменти дозволяють нам спілкуватися з ким завгодно, де завгодно і коли завгодно. Є питання до експерта або колеги? Просто підключіться через соціальні мережі: приєднуйтесь і питайте.

8. Навчання на проєктах

Сьогоднішні учні повинні розробити і провести свої дослідження, зв'язатися з експертами і створити підсумкові проєкти, якими можна поділитися, використовуючи всі пристрої, які вже знаходяться в їх руках. Все, що їм потрібно від вчителя - це керівництво.

9. Код

Хоча це може здатися складним, але кодування - сьогоднішня грамотність. Оскільки олівці і ручки були інструментами 20-го століття, сучасний учитель повинен вміти користуватися сучасними ручкою і олівцем - комп'ютерами. Кодування дуже цікаво вивчати. Почніть з найпростішого: написання сторінки з використанням HTML.

10.Розширення власних інструментів навчання

Спробувати нові способи, які ви раніше не пробували, такі як навчання в соціальних мережах або заміна підручників веб-ресурсами. Можна використовувати доповіді TED і власні дії, засновані на цих відео, то учні можуть дати зовсім інші відгуки про урок. Бо їм це подобається! Вони люблять використовувати Facebook для обговорень в класі і оголошень. Вони цінують новизну - НЕ нові інструменти, а нові, більш продуктивні і більш цікаві способи їх використання.

11. Продовжуйте вчитися!

У міру появи нових інструментів і нових технологій, навчання та адаптація стають необхідністю. Є хороша новина: це круто і вечело! 20 хвилин на день може значно вплинути на ваш шлях до вивчення нових технологій, що приписують вчителям 21 століття.

 

Немає коментарів:

Дописати коментар