22 серпня 2025 року у Тернопільському ОКІППО проведено Серпневу методичну студію з української мови і літератури, зарубіжної літератури «Пріоритетні напрями забезпечення якісної мовно-літературної освіти у ЗЗСО Тернопільщини у 2025/2026 навчальному році» у рамках Серпневих методичних студій на тему «Серпневі студії - 2025: методичний супровід сучасної освіти в умовах мінливого світу».
Участь у заході узяло майже п’ятдесят педагогічних працівників – консультантів
центрів професійного розвитку педагогічних працівників, які здійснюють
науково-методичний супровід діяльності учителів
української мови та літератури і зарубіжної літератури, працівників
органів управління освітою
територіальних громад, голів професійних спільнот учителів-словесників
закладів загальної середньої освіти області, учителів навчальних предметів
мовно-літературної освітньої галузі.
Мета проведення
методичної студії – окреслити особливості
організації мовно-літературного освітнього процесу у закладах загальної середньої освіти Тернопільської
області в умовах реалізації концепції «Нова українська школа», узагальнити
теоретичні відомості про дидактичні та методичні пріоритети навчання української
мови і літератури, зарубіжної літератури у 2025/2026 навчальному році, обговорити
актуальні підходи до навчання й оцінювання у 5-9-х класах Нової української
школи та 10-11-х класах, надати методичну допомогу педагогічним працівникам
щодо організації якісного освітнього процесу в умовах воєнного стану.
У рамках
методичного марафону було порушено низку питань:
-
Мовно-літературна
освіта в контексті реформи Нової української школи у 2025/2026 навчальному
році: виклики організації освітнього процесу та оцінювання результатів навчання
(Ольга
КОГУТ, заступник директора з науково-педагогічної, навчальної роботи та
інформаційно-комунікаційних технологій, доцент, кандидат філологічних
наук);
-
Ментальне
здоров’я особистості як важливий складник життєвого успіху та самодостатності в
різних умова сьогодення (Оксана Жизномірська, доцент кафедри педагогіки і психології та
інклюзивної освіти ТОКІППО, кандидат психологічних наук);
-
Супервізія – одна із форрм підвищення кваліфікації: сфери підтримки,
взаємний вплив, стилі співпраці (Майя КОНДИРЄВА, методист, в. о.
завідувача відділу методики навчальних предметів суспільно-гуманітарного та
естетичного циклів ТОКІППО);
-
Як змусити ШІ думати нестандартно? Використання ChatGPT
та інших мовних моделей для залученості здобувачів
освіти до навчання та формування у них критичного мислення (Оксана МОЧУК, методист центру інформатики,
інформаційно-комунікаційних технологій і дистанційної освіти ТОКІППО).
Логічним
продовженням роботи був педагогічний
дискурс (обговорення
актуальних методичних питань щодо вивчення української мови і літератури,
зарубіжної літератури у 2025/2026 навчальному році; концептуальні
засади реалізації компетентнісного підходу у мовно-літературній галузі на
різних етапах навчання) за активної часті словесників.
На завершення роботи студії було підбито
підсумки роботи і формі відповідей на запитання та обговорено основні акценти методичних рекомендацій щодо особливостей навчання
української мови і літератури, зарубіжної літератури учнів 5 – 11 класів у 2025/2026 навчальному році.
Модерувала захід Майя
КОНДИРЄВА. Технічний
супровід щодо підготовки до проведення та проведення методичного заходу
забезпечила методист центру інформатики, інформаційно-комунікаційних технологій
і дистанційної освіти Оксана МОЧУК.
Немає коментарів:
Дописати коментар