субота, 23 серпня 2025 р.

Про проведення Серпневої методичної студії з української мови і літератури, зарубіжної літератури у рамках Серпневих методичних студій

 






    22 серпня 2025 року у Тернопільському ОКІППО проведено Серпневу методичну студію з української мови і літератури, зарубіжної літератури «Пріоритетні напрями забезпечення якісної мовно-літературної освіти у ЗЗСО Тернопільщини у 2025/2026 навчальному році» у рамках Серпневих методичних студій на тему «Серпневі студії - 2025: методичний супровід сучасної освіти  в умовах мінливого світу».

Актуальні методичні питання щодо вивчення української мови і літератури та зарубіжної літератури у 2025/2026 навчальному році

Супервізія


Участь у заході узяло майже п’ятдесят педагогічних працівників – консультантів центрів професійного розвитку педагогічних працівників, які здійснюють науково-методичний супровід діяльності учителів  української мови та літератури і зарубіжної літератури, працівників органів управління освітою  територіальних громад, голів професійних спільнот учителів-словесників закладів загальної середньої освіти області, учителів навчальних предметів мовно-літературної освітньої галузі.

Мета проведення методичної студії – окреслити особливості організації мовно-літературного освітнього процесу у закладах загальної середньої освіти Тернопільської області в умовах реалізації концепції «Нова українська школа», узагальнити теоретичні відомості про дидактичні та методичні пріоритети навчання української мови і літератури, зарубіжної літератури у 2025/2026 навчальному році, обговорити актуальні підходи до навчання й оцінювання у 5-9-х класах Нової української школи та 10-11-х класах, надати методичну допомогу педагогічним працівникам щодо організації якісного освітнього процесу в умовах воєнного стану.

У рамках методичного марафону було порушено низку питань:

-                     Мовно-літературна освіта в контексті реформи Нової української школи у 2025/2026 навчальному році: виклики організації освітнього процесу та оцінювання результатів навчання (Ольга КОГУТ, заступник директора з науково-педагогічної, навчальної роботи та інформаційно-комунікаційних технологій, доцент, кандидат філологічних наук);

-                     Ментальне здоров’я особистості як важливий складник життєвого успіху та самодостатності в різних умова сьогодення (Оксана Жизномірська, доцент кафедри педагогіки і психології та інклюзивної освіти ТОКІППО, кандидат психологічних наук);

-                     Супервізія – одна із форрм підвищення кваліфікації: сфери підтримки, взаємний вплив, стилі співпраці (Майя КОНДИРЄВА, методист, в. о. завідувача відділу методики навчальних предметів суспільно-гуманітарного та естетичного циклів ТОКІППО);

-                     Як змусити ШІ думати нестандартно? Використання ChatGPT та  інших мовних моделей для залученості здобувачів освіти до навчання та формування у них критичного мислення (Оксана МОЧУК,  методист центру інформатики, інформаційно-комунікаційних технологій і дистанційної освіти ТОКІППО).

Логічним продовженням роботи був педагогічний дискурс (обговорення актуальних методичних питань щодо вивчення української мови і літератури, зарубіжної літератури у 2025/2026 навчальному році; концептуальні засади реалізації компетентнісного підходу у мовно-літературній галузі на різних етапах навчання) за активної часті словесників.

На завершення роботи студії було підбито підсумки роботи і формі відповідей на запитання та обговорено основні акценти методичних рекомендацій щодо особливостей навчання української мови і літератури, зарубіжної літератури учнів  5 – 11 класів у 2025/2026 навчальному році.

Модерувала захід Майя КОНДИРЄВА. Технічний супровід щодо підготовки до проведення та проведення методичного заходу забезпечила методист центру інформатики, інформаційно-комунікаційних технологій і дистанційної освіти Оксана МОЧУК.


Немає коментарів:

Дописати коментар