Сьогодні, за умов постійного збільшення обсягу інформації та браку часу на її засвоєння, зростає потреба у подальшому налагодженні міжпредметних зв’язків та інтеграції в освітньому процесі.
В останній день зими 29 лютого 2024 року у Тернопільському обласному комунальному інституті післядипломної педагогічної освіти (ТОКІППО) відбувся вебінар «Методичні аспекти вивчення історії засобами художньої літератури та мистецтва».
На важливості налагодження міжпредметних зв’язків на уроках історії як засобу формування творчого мислення та активізації розумової діяльності школярів, наголосив у своєму виступі Іван Букавин, методист ТОКІППО з історії, правознавства та громадянської освіти. Художню літературу та твори мистецтва як один із прийомів викладання сучасні вчителі широко використовують на уроках історії. Це сприяє конкретизації навчального матеріалу і формуванню яскравих образів минулого.
З історичними сюжетами творів української літератури як одним зі способів навчання історії ознайомила учасників вебінару Майя Кондирєва, методист ТОКІППО з української мови та літератури. Також Майя Миколаївна здійснила стислий аналіз художніх творів на історичну тематику, вивчення яких передбачено у 5-11 класах навчальними програмами з української літератури.
У наступному своєму виступі Іван Ярославович охарактеризував можливості, які надають для розширення дидактичного потенціалу уроків історії сучасні тематичні онлайн-ресурси, а також запропонував для вивчення історії рекомендаційні списки творів художньої літератури та мистецтва, зокрема кіномистецтва.
Нагальною вимогою часу є необхідність формування в учнів єдиної загальнонаукової картини світу, а цьому неабияк сприятиме подальше налагодження міжпредметних зв’язків та інтеграція.
Загалом у вебінарі «Методичні аспекти вивчення історії засобами художньої літератури та мистецтва» взяли участь понад 60 учителів історії закладів загальної середньої освіти Тернопільської області, зокрема і педагоги закладів освіти, які беруть участь у реалізації інноваційного освітнього проєкту «Розроблення і впровадження навчально-методичного забезпечення для ЗЗСО в умовах реалізації Державного стандарту базової середньої освіти».
Немає коментарів:
Дописати коментар