17 листопада 2023 року у Тернопільському ОКІППО на платформі сервісу відеоконференцій Google Meet відбувся самінар «Ознаки сучасного уроку української словесності: макро- та мікроструктура», учасниками якого стали більше 50 творчих учителів української мови і літератури закладів загальної середньої освіти області.
Мета заходу
– узагальнити і систематизувати відомості із сучасної методики навчання
української мови та літератури щодо структури компетентнісно
зорієнтованого уроку; удосконалити уміння словесників
реалізувати відповідно до програмних вимог компетентнісний, діяльнісний,
особистісно зорієнтований підходи до навчання української мови, української
літератури, інтегрованого літературного (українська і зарубіжна література)
курсу на етапі планування дизайну уроку,
його типу, форми, змісту та структури, ефективного використання матеріалів
підручника, елементів різних технологій
навчання, сучасних методів, прийомів і форм роботи з метою якісної реалізації
положень мовно-літературної освітньої галузі Державного стандарту базової
середньої освіти (2020).
Роботу було розпочато з представлення
учасників заходу, ознайомлення їх із регламентом роботи (методист, в. о. завідувача відділу методики
навчальних предметів суспільно-гуманітарного та естетичного циклів ТОКІППО Майя
КОНДИРЄВА). Функцію пролога до семінару виконав
виступ «Мета
професійної діяльності учителя – формування ключових компетентностей учнів,
розвиток їхніх здібностей» доцента кафедри української
мови і літератури та методик їх навчання Кременецької обласної
гуманітарно-педагогічної академії імені Тараса Шевченка, кандидата філологічних
наук Інни ВОЛЯНЮК.
Учителі-словесники
мали змогу почути настанови-поради щодо реалізації програмних вимог від колективів
укладачів модельних програм, підручників з української мови, української літератури
та інтегрованого літературного (українська література і зарубіжна література) курсу
для 5-6 і 7 – 9
класів – доктора педагогічних наук, головного наукового співробітника
відділу навчання української мови та літератури Інституту педагогіки НАПН
України Таміли ЯЦЕНКО, кандидата педагогічних наук, учителя-методиста,
директора Пристоличного центру професійного розвитку педагогічних працівників
Бориспільського району Київської області Ірини ТРИГУБ, доктора
педагогічних наук, завідувача відділу навчання української мови та літератури
Інституту педагогіки НАПН України Олени ГОРОШКІНОЇ, доктора педагогічних
наук, головного наукового співробітника відділу навчання української
мови та літератури Інституту педагогіки НАПН України Ніни ГОЛУБ..
Проблему ефективної макро-
та мікроструктури сучасного уроку літератури рідного краю порушила доцент кафедри
української мови і літератури та методик їх навчання Кременецької обласної
гуманітарно-педагогічної академії імені Тараса Шевченка, кандидат філологічних
наук Ірина КОМІНЯРСЬКА.
Своїми напрацюваннями за наслідками участі у інноваційному
освітньому проєкті всеукраїнського рівня «Розроблення і впровадження
навчально-методичного забезпечення для закладів загальної середньої освіти в
умовах реалізації Державного стандарту базової середньої освіти» щодо творення сучасного дизайну
уроку словесності поділилися учитель
української мови та інтегрованого курсу літератур Одеської гімназії № 26
Одеської міської ради Надія
ГЕРАСІМЧУК і учитель української мови та літератури Ямницького ліцею Ямницької
сільської ради Івано-Франківської області Оксана ПАЧКІВ.
На
завершення роботи відбулося обговорення тонкощів
організації мовно-літературної освіти у 5 - 7 класах НУШ, висловлення зауваг
щодо специфіки оцінювання груп результатів навчання учнів, удосконалення траєкторії індивідуального
професійного розвитку словесника.
Немає коментарів:
Дописати коментар