пʼятниця, 17 лютого 2023 р.

Практикум для учителів української мови і літератури

 



17 лютого  2023 року у Тернопільському ОКІППО на платформі сервісу відеоконференцій Google Meet проведено практикум «Практичні аспекти асинхронного навчання української словесності в умовах воєнного стану», учасниками якого стало більше п’ятдесяти учителів української мови і літератури ЗЗСО області (серед них словесники закладів освіти – учасників інноваційного освітнього проєкту всеукраїнського рівня «Розроблення і впровадження навчально-методичного забезпечення для закладів загальної середньої освіти в умовах реалізації Державного стандарту базової середньої освіти»).

Мета цього заходу – надання освітніх послуг учителям української мови і літератури щодо роз’яснення нормативної бази запровадження в освітній процес асинхронного навчання для забезпечення належного рівня мовно-літературної освіти в умовах воєнного стану; розвиток інформаційно-цифрової компетентності учителів словесності для оволодіння відповідним інструментарієм, вибору засобів комунікації, комп’ютерних програм, онлайн-сервісів для організації освітнього процесу. 

Роботу було розпочато з організаційної частини, у рамках якої відбулося ознайомлення учасників заходу з планом і регламентом роботи, представлення учасників (Майя КОНДИРЄВА, методист, в. о завідувача відділу  методики навчальних предметів суспільно-гуманітарного та естетичного циклів Тернопільського ОКІППО). Для визначення емоційного стану учасників практикуму було запропоновано вправу «Сад почуттів».

Складниками теоретичної частини (інформаційно-презентаційної) є виступи «Психологічна підтримка учнів під час освітнього процесу в умовах воєнного стану» методиста навчально-методичного центру психологічної служби і соціальної роботи ТОКІППО Світлани ДЕМИДАСЬ та «Взаємодія між суб'єктами дистанційного навчання в асинхронному режимі: інтерактивні освітні платформи, електронна пошта, форуми, соціальні мережі тощо» викладача кафедри менеджменту і методології освіти ТОКІППО, кандидата економічних наук Надії БАБОВАЛ. У рамках цього блоку учасники заходу працювали за стратегією «Сітка Елермана»  (добір аргументів за і проти організації дистанційного навчання).

Практичні аспекти асинхронного навчання української словесності в умовах воєнного стану розкрила у виступі «Інструментарій, засоби комунікації, комп’ютерні програми, онлайн-сервіси асинхронного навчання української словесності» Майя КОНДИРЄВА. Задля узагальнення результатів роботи практико зорієнтованого блока словесники виконали вправу «Візуальна шпаргалка» (укладання чек-листа онлайн-уроку).

Для підбиття підсумків роботи учасниким науково-методичного заходу було запропоновано вправу «Троянда і шипи» (опис цікавих й корисних фрагментів практикуму та фрагментів, які стимулювали би бажання учителя самовдосконалюватися)» та методичні рекомендації, які розроблено за результатами проведення  практикуму (Майя КОНДИРЄВА).

Немає коментарів:

Дописати коментар