Двадцять фраз, які спонукатимуть Вашу дитину Вас слухати
Створюємо довірливі і поважні стосунки.
Наша дитина є найкращим
нашим дзеркалом. І коли вона веде себе погано, подумайте, що ви робите не
так. В першу чергу — чи правильно ви говорите з нею. Спілкуватися з дитиною
треба так, як би ви хотіли, щоб розмовляли з вами. Ми публікуємо поради
вчителя-вихователя Венді Снайдера.
«Замініть свій
негативний, загрозливий тон на нейтральний, поважний, чуйний, підбадьорливий
(це може зайняти БАГАТО часу), і поведінка вашого малюка може значно
покращитися.
Ці 20 позитивних фраз —
дуже добрий початок, якщо ви хочете змінити стиль вашого з дитиною
спілкування»:
1. «Про що тобі потрібно пам’ятати?»
Приберіть: «Будь обережний».
Приклад: «Про що вам
потрібно пам’ятати, коли ви граєте в парку?» Або «Будь ласка, коли йдеш по цій
стіні, рухайся повільно, як обережна черепаха».
Пояснення: діти часто
ігнорують фрази, які ми повторюємо знову і знову. Фраза «будь обережний»
не несе в собі потрібного посилання, тому її потрібно промовляти більш
точно. Озвучте запобіжні заходи або донесіть інформацію про те, що ви
хочете.
2. «Будь ласка, говори спокійно».
Приберіть: «Припини кричати!»
Або «Будь спокійнішим!»
Приклад: «Будь ласка,
говоріть тихо або пошепки» (сказати пошепки) або: «Я люблю ваш спів, але
потрібно вийти на вулицю або в ігрову кімнату, щоб робити це голосно».
Пояснення: деякі діти,
природно, кричать голосніше за інших. Покажіть їм, де це можна робити, щоб
не заважати іншим, використовуйте для цього силу звуку. У поєднанні з ніжним
сенсорним і зоровим контактом, шепіт — неймовірно ефективний спосіб змусити
дітей слухати.
3. «Хочеш зробити це самостійно або тобі допомогти?»
Приберіть: «Третій раз
повторюю, одягайся!»
Приклад: «Ми
йдемо. Одягнеш черевики самостійно або мені допомогти тобі?» Або «Сядеш в
машину сам, або мені допомогти тобі?»
Пояснення: більшість дітей
хочуть, щоб їх наділили повноваженнями. Необхідно надати їм вибір, і їх
навички критичного мислення скасують спокусу опиратися.
4. «Чому тебе навчила ця помилка?»
Приберіть: «Позорище!»
Або «Міг би зробити і краще».
Приклад: «Що ти зрозумів,
коли зробив це неправильно?» Або «Як зробити це по-іншому наступного разу, щоб
не потрапити в халепу?»
Пояснення: Зосередження уваги
на мотивації до зміни поведінки на майбутнє принесе вам набагато кращі
результати, ніж докір за минулий вчинок.
5. «Будь ласка, ….».
Приберіть: «Не треба!» Або
«Зупинись!».
Приклад: «Будь ласка,
погладь собаку м’яко» або «Будь ласка, поклади взуття в шафу».
Пояснення: Хто-небудь з нас
розповідає офіціантці, баристі, друзям і близьким про те, чого НЕ
хоче? Адже простіше і швидше сказати про те, чого хочеш.
6. «Сьогодні ми повинні йти швидко!»
Приберіть: «Поспішай!» Або
«Ми запізнюємося!»
Приклад: «Сьогодні ми
гоночні машинки на гоночній трасі! Подивимося, як швидко ми можемо
рухатися!»
Пояснення: Дозволяйте
дітям бути повільними! Але якщо поспішаєте, то це потрібно зробити для них
цікавим.
7. «Хочеш піти зараз або через десять хвилин?»
Приберіть: «Пора йти … Вже!»
Приклад: «Хлопці, хочете
піти зараз або зіграти ще десять хвилин, а потім піти?
Пояснення: діти дуже самі
люблять бути відповідальними за свій вибір! Це вимагає трохи уваги, але це
працює! Дайте їм вибір, і вони поведуть себе краще, ніж якщо намагатися їх
змушувати.
8. «Давай додамо цю іграшку в список подарунків на день народження!»
Приберіть: «Ми не можемо собі
цього дозволити» або «Ні, я сказав — НІЯКИХ ІГРАШОК!»
Приклад: «Давай купимо цю
іграшку на твій день народження?»
Пояснення: якщо бути чесними,
ми часто можемо купити це маленьке Лего, ми просто не хочемо його
купувати. Замість того, щоб говорити про брак грошей і створювати відчуття
дефіциту, краще навчити їх дочекатися іграшки або заробити на неї.
9. «Зупинися, видихни, тепер проси».
Приберіть: «Перестань нити!»
Приклад: «Давайте
зупинимося, подихаємо разом, тепер спробуй ще раз попросити, чого хочеш».
Пояснення: Обов’язково
змоделюймо це. Продовжуйте повторювати це спокійно, поки дитина не
заспокоїться і не змінить свій тон.
10. «Поважай себе і інших».
Приберіть: «Будь хорошим».
Приклад: «Не забудь, що
потрібно поважати себе та інших, навіть якщо ти нервуєшся».
Пояснення: будьте конкретні,
оскільки діти часто не сприймають загальні твердження. Запитайте, що ви
хочете, і попросіть їх повторити те, що важливо запам’ятати.
11. «Працюй в команді».
Приберіть: «Не командуй!» І
«Ніхто не захоче грати з тобою, якщо будеш робити так».
Приклад: «Ти відмінний
лідер. Не забудь використовувати свої навички спільної роботи
сьогодні. Став своїм друзям питання, а не розповідай їм, що робити».
Пояснення: Багато дітей, які
хочуть домінувати (або відчувати себе сильними) часто говорять, що вони владні
або що ніхто не хоче їх слухати.
Станьте тренером своєї
дитини і навчіть йїї чесної гри. Запитувати, замість того, щоб
командувати, показувати замість того, щоб розповідати, і робити що-небудь по
черзі.
12. «Мені потрібно, щоб ти …».
Приберіть: «Припини робити
___» і «Це не нормально для ___».
Приклад : «Мені потрібно,
щоб ти гладив собаку м’яко». «Мені потрібно, щоб ти сповільнився і
рухався, як черепаха, так як ми знаходимося на небезпечній парковці».
Пояснення: заяви часто не
дають ефекту і діти краще реагують, коли ми спілкуємося з ними не викривальним
способом. Крім того, прохання про те, що ви хочете, величезне, щоб
направляти дітей в потрібному вам напрямку (на відміну від зосередження на
тому, чого ви НЕ хочете!)
13. «Поплач, я тобі співчуваю».
Приберіть: «Не будь дитиною»
або «Не плач».
Приклад: «Це нормально, що
тобі сумно, я буду тут, якщо знадоблюся. Я знаю, що ти зможеш знайти спосіб подбати
про себе».
Пояснення: діти дуже
позитивно реагують, коли ми не тиснемо на них, щоб зупинити їх плач або
спробувати змусити їх перестати хвилюватися. Навчайте їх тому, що вони
здатні впоратися з собою, і вони швидше перестануть сумувати, а також побудують
свою самооцінку.
14. «Як ти подбаєш про себе?»
Приберіть: «Зроби це, і все
буде добре», «Це не має значення» або «Чому ти завжди засмучуєшся? Візьми
печиво».
Приклад: «Це нормально, що
ти …… Що ти можеш зробити, щоб допомогти собі відчувати себе краще?
Пояснення: Уміння дітей
піклуватися про себе — неймовірний подарунок! Діти, які вміють чесно
проживати емоції, роблять менш непродумані дії, менше потрапляють в
неприємності і мають більш високу самооцінку.
15. «Я почекаю, поки ти закінчиш».
Приберіть: «Дай я зроблю це».
Приклад: «Схоже, тобі
потрібен час, я сяду і почекаю».
Пояснення: Батькам потрібно
менше поспішати. Нехай дитина сама зав’яже шнурки, або прочитає
напис. Мета — дозволити дітям спробувати, зазнати невдачі, повторити
спробу і закріпити почуття здатності, щоб вони не завжди залежали від нас!
16. «Я люблю тебе, незважаючи ні на що».
Приберіть: «Ніхто не любить
тебе, коли ти погано поводишся», або «Не цілуй мене, після того, як зробив
таке».
Приклад: «Я люблю тебе,
незалежно від того, як ти себе вів. Наступного разу попроси іграшку,
замість того, щоб схопити її».
Пояснення: В основі
позитивного виховання лежить безумовна любов. Це означає, що наша любов до
наших дітей не повинна залежати від їхньої доброї поведінки. Ми любимо їх
всім серцем, не дивлячись ні на що. Це задовольняє потребу дітей належати,
що є ключовим мотивуючим фактором.
17. «Я переживаю, тому що …».
Приберіть: «Ти
недостатньо дорослий» або «Ти занадто малий, щоб зробити це».
Приклад: «Я переживаю за
тебе, що йде по цій стіні, тому що я боюся, що ти впадеш і нашкодиш собі».
Пояснення: коли у нас є свої
страхи і турботи, наші діти краще реагують і поважають наші
обмеження. Діти часто думають, що вони є досить дорослими, досить сильними
і досить здатними.
Тому вони швидко ганяють
на велосипеді або лізуть на високий паркан. Нагадайте дітям про ризик,
використовуючи вираз «Я переживаю ..».
18. «Зроби це сам».
Приберіть: «Мені все одно».
Приклад: «Мені б дуже
сподобалася твоя допомога».
Пояснення: Коли нам дійсно
все одно, це відмінна можливість розширити можливості наших дітей і дозволити
їм зробити щось самим!
Хороші лідери також є
хорошими послідовниками, тому потрібно дозволити дітям іноді самостійно
приймати рішення.
19. «Я вірю в тебе і підтримую тебе».
Приберіть: «Я сам подбаю про
це» або «Чому я повинен робити це замість тебе?»
Приклад: «Я бачу, як це
складно для тебе, і я вірю в те, що ти впораєшся з цим. Я тут, щоб
підтримати тебе, якщо потрібні ідеї про те, як правильно справлятися з
ситуацією».
Пояснення: важливо
налаштовувати наших дітей на успіх. Вони повинні вміти піклуватися про
себе, вирішувати свої проблеми і бути впевненими в тому, що вони
здатні. Підтримка замість порятунку часто вимагає більшого терпіння, але
вона створює самооцінку і внутрішню мотивацію у дітей!
20. «Як ти себе почуваєш?»
Приберіть: «Заспокойся! Не
потрібно так турбуватися!»
Приклад: «Я бачу, що ти
засмучений, що ти відчуваєш?»
Пояснення: Допомагати дітям
ідентифікувати свої емоції і ефективно спілкуватися з ними — важливий елемент
позитивного виховання.
Коли діти відчувають
себе комфортно, відчуваючи емоції і передаючи їх іншим (замість того, щоб
заперечувати їх і намагатися приховати), поведінка змінюється і стає більш
відкритою і поважною.
Використовуйте ці фрази,
щоб налагодити діалог з вашими дітьми!
Немає коментарів:
Дописати коментар