понеділок, 3 серпня 2020 р.

Перспектива дистанційного навчання української мови і літератури: що необхідно пам'ятати учителеві?


Інформацію про електронні підручники для 5 – 10 класів можна отримати ТУТ.  

Про умови участі у онлайн-курсі для удосконалення мовленнєвих і комунікативних компетентностей можна довідатится ТУТ.  

Про порушення академічної доброчесності інформацію  з закону «Про повну загальну освіту» можна почерпнути ТУТ

Збірник календарно-тематичних планів з української мови та літератури на 2020-2021 н.р. уміщено ТУТ  і  інформацію про орієнтовні календарно-тематичні плани уроків української мови і літератури для 5 – 11 класів на  2020/2021 н.р. - ТУТ

Про пленерні уроки, або уроки на свіжому повітрі, йдеться ТУТ

Про фішки крутого учителя  інформацію можна отримати ТУТ, а про ідеї для відкритого уроку - ТУТ

Покрокову інструкцію про роботу в Google-класі уміщено ТУТ.


Про емоційний інтелект можна прочитати ТУТ.


пʼятниця, 31 липня 2020 р.

Як підготуватися учителеві до роботи в умовах змішаного та дистанційного навчамння?

Про поради учням на літо для адаптації їх для повторення вивченого читати ТУТ.  Про те, як організувати дистанційне навчання учнів (покрокова інструкція, зокрема 20 цікавих завдань для виконання перед початком навчального року), читати ТУТ Про найактуальніші поради від зіркового вчителя, фіналіста Global Teacher Prize Ukraine Юрія Гайдученка йдеться ТУТ, а про п'ятнадцять порад для шкіл і влади, як підготуватися до другої хвилі пандемії: дослідження PISA, - ТУТ.   Перелік нормативно-правових документів щодо організованого початку нового 2020/2021 навчального року уміщено ТУТкалендар учителя на 2020-2021 навчальний рік - ТУТ. Ресурси для електронного навчання перелічено ТУТ а безплатні та платні програми  для онлайн-дзвінків і відеоконференцій - ТУТ.   Пам’ятку для складання експрес-уроків уміщено ТУТ.   Про корисні ресурси та поради для створення відеоуроків можна довідатися ТУТ. Ознайомитися з розробкою мультимедійного уроку можна ТУТ.     Цікаві онлайн-сервіси перелічено ТУТ, а  сервіси для створення інфографіки - ТУТ.   Про створення  віртуального класу та використання анімованого учителя можна дізнатися ТУТ

Про організацію змішаного і дистанційного навчання у 2020/2021 навчальному році

             Відповідно до Закону України «Про повну загальну середню освіту» повна загальна середня освіта може здобуватися за очною (денною), дистанційною, мережевою, екстернатною, сімейною (домашньою) формами чи формою педагогічного патронажу, а також за очною (вечірньою), заочною формами (на рівнях базової та профільної середньої освіти).

 Положення про інституційну форму здобуття загальної середньої освіти, затверджене наказом Міністерства освіти і науки України від 23.04.2019 № 536, та Положення про дистанційне навчання, затверджене наказом Міністерства освіти і науки України від 25.04.2013 № 466 визначають дистанційне навчання як індивідуалізований процес набуття знань, умінь, навичок і способів пізнавальної діяльності людини, який відбувається в основному за опосередкованої взаємодії віддалених один від одного учасників освітнього процесу у спеціалізованому середовищі, яке функціонує на базі сучасних психолого-педагогічних та інформаційно-комунікаційних технологій.

Дистанційне навчання може бути реалізовано шляхом застосування дистанційної форми як окремої форми здобуття освіти або використання технологій дистанційного навчання для забезпечення навчання за різними формами здобуття освіти, їх поєднання.

На підстав Розділу IV, п.п. 4.2., 4.6. Положення про дистанційне навчання під час карантину заклади освіти можуть організувати освітній процес з використанням технологій дистанційного навчання, що не потребує переведення здобувачів на дистанційну форму навчання. Навчання осіб із особливими потребами (у тому числі з порушеннями зору, слуху, опорно-рухового апарату, психічними розладами) передбачає залучення додаткових технологій дистанційного навчання при здійсненні всіх видів підготовки з урахуванням особливостей розвитку здобувачів освіти.

 В умовах надзвичайної ситуації та загальнодержавних протиепідеміоло­гічних заходів та в рамках реалізації права на автономію рішення про особливості організації освітнього процесу приймається керівником закладу загальної середньої освіти. 

Про те, як зміниться навчання і роль вчителя у світі після коронавірусу (прогнози освітніх експертів), читати ТУТ.
 Про те, чому багато дітей залишилися за бортом навчання, читати ТУТ
Про те, чому важливою є онлайн-освіта під час пандемії і до чого готуватися вчителям, батькам та учням, читати ТУТ
Про перспективи подальшої середньої освіти своїми роздумами поділилася ексміністр освіти і науки Л. Гриневич ТУТ
Своє бачення організації змішаного та дистанційного навчання (у масці на перервах та «зелені уроки) озвучила заступник міністра освіти і науки  Любомира Мандзій ТУТ. 
Про майбутнє загальноосвітньої школи у змішаному навчанні йдеться ТУТзмішану освіту - ТУТ, сутність та переваги змішаного навчання - ТУТ моделі змішаного навчання (особливості, поради, успішні приклади) - ТУТ, проблеми змішаного навчання (на що варто звернути увагу) - ТУТ, процес запровадження у вересні цього року змішаного навчання (поділ на зони небезпеки та дотримання соціальної дистанції) - ТУТ.
За умови запровадження дистанційного та змішаного навчання учитель виконуватиме  нові ролі. Про такі ролі педагога читати ТУТ, а чотири  секрети щасливого вчителя дистанційного навчання - ТУТ
Як школи готуються до початку навчання, читати ТУТ.
Як формувати наскрізні уміння у школярів, читати ТУТ
Інформацію про те, що треба  робити на перших уроках у вересні, читати ТУТ. А інформацію про те, чому діти засвоїли через карантин лише половину завдань і що з цим робити, можна почерпнути ТУТ.      

четвер, 25 червня 2020 р.

Про те, як зробити сучасний урок цікавим



Нещодавно, гортаючи повідомлення у фейсбуці звернула увагу на мінідискусію fb-друзів про те, що учнів варто/не варто зацікавлювати на уроці. Прихильники кожної з позицій наводили цікаві аргументи, намагаючись переконати один одного. Я на мить уявила себе учнем і зрозуміла, що для мене-учня урок буде цікавим, якщо мені на уроці буде цікаво. Від чого че залеждить? Віз змісту навчального матеріалу, форм і методів роботи на уроці, манери поведінки учителя тощо. Та, мабуть, найбільше сприятимуть успіхові навчанння ПОЗИТИВНІ ЕМОЦІЇ. То що потрібно для цього, щоб їх викликати в учнів на уроці.Ось деякі рецепти...
Про те, які психологічні особливості сучасних дітей, можна прочитати ТУТ.
Про роль емоцій у освітньому процесі йдеться ТУТ.
Як активувати мотивацію, можна довідатися ТУТ.
А яким же є шлях до успіху,  дивитися ТУТ.

середа, 24 червня 2020 р.

Що буде до ЗНО, під час ЗНО, після ЗНО?


Доречна збірка матеріалів для учнів, які братимуть участь у ЗНО - 2020 та їхніх батьків.

Що означає звільнення від ДПА 2020 року


Роз'яснення-звернення  т.в.о. міністра освіти і науки України Любомири Мандзій про нюанси звільнення від ДПА 2020 року читати ТУТ.


Про участь у веб-семінарі «Пришвидшення старту старшої профільної школи як ключове завдання сучасного закладу загальної середньої освіти».

24 червня 2020 року у режимі відеоконференції на платформі Google Meet узяла участь у веб-семінарі  «Пришвидшення старту старшої профільної школи як ключове завдання сучасного закладу загальної середньої освіти» для заступників директорів з навчально-виховної/ методичної роботи гімназій, ліцеїв, колегіумів та опорних закладів області. Для учасників заходу, яких було більше сорока, розкрила питання "Навчально-методичне забезпечення профільного навчання української мови і літератури (філологічний напрям, профіль - українська філологія) в умовах закладу загальної середньої освіти у 2020/2021 навчальному році".






вівторок, 23 червня 2020 р.

Початок 2020/2021 навчального року: з чого почати

Про повторення і узагальнення вивчено у попередніх класах дивитися ТУТ.  Які інтерактивні завдання можна використати для узагальнення, дивитися ТУТ і ТУТ. Які лепбуки можна створити, дивитися ТУТ. Зі структурою фотоквесту на навчальному матеріалі для 7 класу можна ознайомитися ТУТ.

Для проведення таких уроків можна підготувати мультимедійну презентацію, створену на сервісах, що замінять Power Point. Інформацію про сервіси уміщено ТУТ і ТУТ.




Про внесення змін до деяких законів України щодо окремих питань завершення 2019/2020 навчального року


Лист МОН від 22.06.2020 № 1/9-338 "Щодо реалізації  Закону України «Про внесення змін до деяких законів України щодо окремих питань завершення 2019/2020 навчального року»"

Узяла участь у дводенній конференції "Нова українська школа: досвід і перспективи"


18 - 19 червня на платформі "На урок" відбулася інтернет-конференція «Нова українська школа 2020: досвід  і перспективи» (https://naurok.com.ua/conference/nus2 ).

Мета цього заходу – проаналізувати досягнення та досвід педагогів, методистів, які працюють у системі Нової української школи, зясувати перспективи та очікування, які виникають у процесі роботи. 

Нарешті тільки сьогодні мала нагоду уважно переглянути виступи учасників заходу, ознайомитися з певними матеріалами. Спікери інтернет-конференції порушили такі проблеми освіти сьогодення:

365 днів до НУШ (позашкільна освіта для дошкільнят);

 Якщо ти хочеш змін у майбутньому – стань цією зміною в сьогоденні (інклюзивна освіта);

Діяльнісний підхід до навчання дітей покоління Z; 

Вимірювання навчальних досягнень: чого навчив дистанційний формат;

ТОП-7 дивовижних людей, досвід яких може надихнути Вчителя Нової української школи;

Мандрівка до Нової української школи. Правила гри для тих, хто ще не викладає в класі НУШ;

НУШ: поради до вчительського записничка;

- Переваги та недоліки викладання курсу «Я досліджую світ» в 1 класі в межах дистанційної освіти;

Три роки пілотування. Робота над помилками;

-  Досвід та перспективи Нової української школи.

понеділок, 22 червня 2020 р.

І знову про проблему читання

Чому у школі важливо учити читати, а не вивчатти літературу, дивитися ТУТ.

Книги - це світло, а тому вони освічують душу (читати ТУТ)

Про методику глобального читання можна довідатися ТУТ.

Що треба робити батькам, щоб прилучити дитину до читання, дивитися ТУТ.

Про те, як учити дітей  читати, дивитися ТУТ.

Відкрити для учнів світ читання можна ТУТ.




пʼятниця, 19 червня 2020 р.

Готуємо учнів написати власне висловлення якнайкраще

 

Ознайомитися зі словами і виразами, які варто використовувати у власному висловленні, дивитися ТУТ.

Які слова-скріпи доцільно використовувати, дивитися ТУТ.

Ознайомитися з сімома лайфхаками до власного висловлення можна ТУТ, а двадцятьма зразками  власного висловлення - можна ТУТ.


 


На допомогу педагогічним працівникам створено посібник про безпечне освітнє середовище


Державна служба якості освіти України в рамках реалізації меморандуму про взаєморозуміння з Представництвом Дитячого Фонду ООН (ЮНІСЕФ) доповнила «Абетку для директора» новим інструментом вивчення освітньої діяльності – виданням «Безпечна і дружня до дитини школа».  

четвер, 18 червня 2020 р.

Підготовка до ЗНО з української мови

Для того, щоб удосконалити уміння правильно наголошувати слова, дивитися ТУТ.

Переглянути трихвилинні відеоролики з української мови можна ТУТ.

Про теореттичну підготовку з української мови можна довідатися ТУТТУТ і ТУТ.

Виконати сто завдань до ЗНО з української мови можна ТУТ.

Ознайомитися із завданнями, які сформовано на основі картинок, можна ТУТ.

Повторити лексичне значення фразеологізмів можна ТУТ.
Проникнутися секретами запобігання граматичним помилкам можна ТУТ.

понеділок, 15 червня 2020 р.

ЗНО 2020. Завдання та відповіді пробного ЗНО 2020 з української мови і літератури

Сьогодні  відбудеться пробне ЗНО 2020 з української мови і літератури дистанційно. Тестові зошити учасників тестування є на пунктах проведення пробного ЗНО, а  інформацію про можливість отримання цих зошитів можна отримати в своїх особистих кабінетах учасників.

За посиланням на сторінці будуть опубліковані завдання, відповіді, схема оцінювання тестування з української мови і літератури після 11.00.




Про експертів, які виконуватимуть експертну роботу щодо оцінювання якості підручників НУШ


Міністерство освіти і науки України та Український інституту розвитку освіти формують креативну команду фахівців для підготовки до експертної роботи щодо оцінювання якості підручників для Нової української школи

До 23 червня відбувається конкурсний відбір фахівців для            підготовки до експертної роботи щодо оцінювання якості              навчальної літератури для шкіл

Детальніше про сфери експертної діяльності:

І. Початкова освіта. Предмети або освітні галузі:  «Українська мова та читання», «Математика», «Я досліджую світ», «Інформатика», «Мистецтво», «Іноземні мови: англійська, німецька, французька, іспанська»,  «Мови національних меншин», «Фізична культура».

ІІ. Базова середня освіта. Предмети або освітні галузі: «Українська мова та література», «Іноземні мови: англійська, німецька, французька, іспанська», «Зарубіжна література», «Історія України та Всесвітня історія», «Музичне мистецтво», «Образотворче мистецтво», «Математика», «Природознавство», «Біологія», «Географія», «Трудове навчання», «Інформатика», «Основи здоров’я», «Мови національних меншин», «Фізична культура».

ІІІ. Психологія: вікова, загальна тощо.

ІV. Мовна культура.

V. Дизайн: дизайн навчальних видань.

VІ. Антидискримінаційна експертиза: протидія дискримінації за етнічним походженням, віком, статтю, станом здоров’я тощо в навчальних виданнях.

Про умови участі у конкурсі читати ТУТ.



пʼятниця, 12 червня 2020 р.

Про проведення Всеукраїнського конкурсу "Учитель року - 2021"


Шановні колеги, у 2020/2021 навчальному році проводитиметься Всеукраїнський конкурс "Учитель року - 2021" у номінації "Українська мова і література". Ознайомитися з наказом МОН України про проведення зазначеного конкурсу можна ТУТ. Про умови участі у конкурсі інформація буде оприлюднена пізніше.

Продовжуємо підготовку до ЗНО з української літратури

Повторити зміст вивчених ліричних творів можна ТУТ.

Повторити цитати з ліричних творів можа ТУТ.

Повторити вивчене про жанри літератури можна ТУТ.

Скористайтеся інтерактивним тренажером для визнаення жанру твору за епізодом ТУТ

Відновити у пам'яті топоніми можна ТУТ.

Відновити у пам'яті відомості про героя твору можна ТУТ.

четвер, 11 червня 2020 р.

Богдан ТОМЕНЧУК про готовність пунктів тестування до пробного ЗНО у період підвищення рівня захворюваності (дивитися ТУТ). 

Про дистанційну підготовку до ЗНО з української мови і літератури дивитися ТУТ.

Для того, щоб повторити перифрази й цитати про письменників, дивитися ТУТ і ТУТ.  


Переглянути мультики та фільми за програмою ЗНО можна ТУТ.

Українська література у таблицях для підготовки до ЗНО(дивитися ТУТ і ТУТ).

Переглянути мультимедійну презентацію-тренажер за матеріалами художніх творів з української літератури відповідно до програми ЗНО  розділи «Чий портрет?», «Псевдоніми», «Жанр твору», «Присвята», «Ілюстрації», «Мистецький напрям чи течія», «Перифрази», «Прототипи», «Автор поезії», «Літературно-мистецькі угруповання», «Герої твору», «Місце дії», «Епіграфи», «Твір за описом», «Літературні роди», «Словесний портрет письменника») можна ТУТ

середа, 10 червня 2020 р.

Мотивація учнів до навчання і тайм-менеджмент діяльності учителя

Мотивація є одним з основних рушіїв успішності учнів. Що мотивує українських 15-річних підлітків у навчанні? Які цілі вони ставлять перед собою? Наскільки вмотивовані до вирішення різноманітних завдань і як сприймають навчання у своїх закладах освіти? Відповіді на поставлені запитання ви знайдете ТУТ і ТУТ.

Для мотивації і натхнення можна запропонувати учням переглянути мультфільми ТУТ.

А тим часом декілька корисних і практичних порад з ефективного тайм-менеджменту для учителя ТУТ, ТУТ і ТУТ.