23
травня 2025 року у
Тернопільському ОКІППО на платформі сервісу
відеоконференцій Google
Meet відбулася творча зустріч «Письмова взаємодія
на уроках словесності: орієнтири для оцінювання у 5-6 та 7 класах», учасниками
якої стали більше сімдесяти учителів-словесників ЗЗСО області та консультантів центрів професійного
розвитку педагогічних працівників. До участі у заході також було запрошено
педагогів закладів освіти Тернопільської області – учасників інноваційного
освітнього проєкту всеукраїнського рівня «Розроблення і впровадження
навчально-методичного забезпечення для закладів загальної середньої освіти в
умовах реалізації Державного стандарту базової середньої освіти».
Мета
заходу – актуалізувати інформацію про
критерії оцінювання різних видів письмової взаємодії, можливі варіанти й
інструменти оцінювання навчальних досягнень здобувачів освіти з української
мови; української і зарубіжної літератур, науково-методичні напрацювання щодо
особливостей планування системи оцінювання обов’язкової групи три (укладання
календарно-тематичного та поурочних планів), змістове наповнення і структуру
діагностувальних робіт для забезпечення належного рівня якості
мовно-літературної освіти у класах НУШ.
На
організаційному етапі роботи учасників заходу було ознайомлено
з планом і регламентом
роботи (Майя Кондирєва, методист, в. о. завідувача відділу методики
навчальних предметів суспільно-гуманітарного та естетичного циклів
Тернопільського ОКІППО), запропоновано тему для обговорення «Письмова взаємодія
на уроках словесності: загальні результати як мірило навчального поступу
учнівства за освітніми циклами» (Ольга КОГУТ, заступник директора
Тернопільського ОКІППО з науково-педагогічної, навчальної роботи та
інформаційно-комунікаційних технологій, доцент, кандидат філологічних наук).
У рамках реалізації теоретичного блоку Майя КОНДИРЄВА запропонувала
присутнім розглянути питання «Варіантність планування оцінювання письмової
взаємодії під час вивчення української мови, української і зарубіжної літератур
(специфіка укладання календарно-тематичного та поурочних планів)». А про створення інтерактивних
вправ за допомогою Canva, Padlet, іЗЗі висловилася Дарина КУЦ, методист
мовно-літературної освітньої галузі видавництва «Ранок».
Задля реалізації практичного
блоку було запропоновано
інформацію про забезпечення ефективності освітнього
процесу: наступність навчання
української мови, української і зарубіжної літератур на діагностувальній основі
відповідно до очікуваних результатів (МНП) та індексів обов’язкової групи три
(письмової взаємодії) ДСБСО, навчально-методичний
апарат підручників і відповідність їх загальним результатам ДСБСО, зміст і
структуру діагностувальної роботи (Майя КОНДИРЄВА).
З метою підбиття підсумків роботи
учасників семінару було запрошено до обговорення проєкту методичних рекомендацій,
розроблених за результатами проведення заходу (Майя КОНДИРЄВА, учасники заходу).
Немає коментарів:
Дописати коментар