пʼятниця, 23 серпня 2024 р.

Про проведення Серпневої методичної студії з української мови і літератури, зарубіжної літератури у рамках Серпневих методичних студій з теми «Освіта задля Перемоги та розвитку: сучасні рішення і трансформація»

 


21 серпня 2024 року у Тернопільському ОКІППО проведено Серпневу методичну студію з української мови і літератури, зарубіжної літератури «Мовно-літературна освітня галузь: державні стандарти, засоби й інструменти навчання, виклики сьогодення».











Участь у цьому заході узяло більше шістдесяти педагогічних працівників – консультантів центрів професійного розвитку педагогічних працівників, які здійснюють науково-методичний супровід діяльності учителів  української мови та літератури і зарубіжної літератури, працівників органів управління освітою  територіальних громад, голів професійних спільнот учителів-словесників закладів загальної середньої освіти області, учителів навчальних предметів мовно-літературної освітньої галузі.

Мета проведення методичної студії – акцентувати увагу учасників заходу на зумовлених викликами сьогодення змінах у системі роботи  учителя української мови і літератури, зарубіжної літератури щодо реалізації державних стандартів у 2024/2025 навчальному році; виборі оптимальних шляхів та сучасних засобів й  інструментарію навчання, стратегій  розвитку особистості учня; забезпечити науково-методичну та консультативну підтримку учителя-словесника з питань планування та визначення траєкторії розвитку здобувачів освіти та власного професійного розвитку, організації освітнього процесу за різними формами здобуття освіти з урахуванням  комплексної політики для повернення учнів до очного навчання «Школа офлайн».

Роботу методичної студії було організовано у формі науково-методичного топліста  траєкторії індивідуального розвитку учасників освітнього процесу. Модерувала захід Майя КОНДИРЄВА, методист, в. о. завідувача відділу методики навчальних предметів суспільно-гуманітарного та естетичного циклів Тернопільського ОКІППО.

У рамках наповнення першого структурного компонента топліста  до учасників методичної студії для занурення їх у порушену проблему з вітальним  словом «Реалізація державних стандартів мовно-літературної освітньої галузі: забезпечення якості навчання  в умовах воєнного стану» звернулася Ольга КОГУТ, заступник директора з науково-педагогічної, навчальної  роботи та інформаційно-комунікаційних технологій, кандидат філологічних наук, доцент.                   

Змістове наповнення другого структурного компонента топліста «Результати моніторингових досліджень та освітнє безпечне середовище - основні фактори підвищення рівня результатів навчальної діяльності у  2024/2025 навчальному році» здійснили Наталія ВОЛОЩУК, начальник відділу інституційного аудиту Управління Державної служби якості освіти у Тернопільській області («Стан забезпечення функціонування української мови в освітньому процесі у закладах загальної середньої освіти (за результатами ІІ циклу загальнодержавного моніторингу функціонування державної мови)»), та Віктор КАВЕЦЬКИЙ, . в. о. завідувача, доцент кафедри педагогіки, психології та інклюзивної освіти, кандидат педагогічних наук («Формування особистісної саморегуляції учасників освітнього процесу»).

Питанням реалізації третього структурного топліста «Реалізація положень державних стандартів мовно-літературної освітньої галузі: усвідомлений вибір модельних програм, підручників та інших навчально-методичних матеріалів; навчальний, розвивальний та виховний потенціал компетентнісного уроку словесності; ефективне оцінювання навчальних досягнень здобувачів освіти для побудови траєкторії розвитку їх» у своїх виступах розкрили Майя КОНДИРЄВА Українська мова і література: оптимальні шляхи, сучасні засоби,  якісний інструментарій, дієві стратегії навчання та критерії оцінювання навчальних досягнень»), Ольга ДЕМИДА, консультант Комунальної установи Великоберезовицької селищної ради «Центр професійного розвитку педагогічних працівників» («Зарубіжна література: науково-методичний супровід реалізації  навчальних програм та особливості організації освітнього процесу»), та Наталія ЗУБИК, учитель української мови і літератури Заліщицької державної гімназії м. Заліщики Заліщицької міської ради Тернопільської області, кандидат філологічних наук («Освітній контент Pi-stacja як ефективний інструмент у роботі учителів української мови і літератури»).

Питання організації роботи у 7 класі НУШ «Основні акценти роботи у 7 класі базової школи (очікувані результати щодо мовно-літературної освіти; ефективні активності, оцінювання навчальних досягнень учнів)» розкрили у виступах «Модель уроку вивчення художніх творів: як забезпечити якість?» Іванна МАРЧУК-ПОДКУЙКО (учитель Шумського опорного закладу загальної середньої освіти Шумської міської ради) та «Навчально-дидактичне забезпечення для діагностувального оцінювання навчальних досягнень учнів 7 класу з української мови і літератури» Віра КОГУТ (консультант Комунальної установи «Центр професійного розвитку педагогічних працівників» Бережанської міської ради).

У рамках четвертого розділу топліста «Шляхи професійного удосконалення учителів-словесників: участь у конкурсних випробуваннях, сертифікація» Людмила ОНИЩУК, методист, в. о. завідувача центру моніторингу якості освіти, ЗНО та аналітичної діяльності  Тернопільського ОКІППО, інформувала присутніх про особливості підготовки до успішної участі у сертифікації учителів української мови і літератури 2025 року, а Наталія ЗУБИК – про особливості підготовки до результативної участі у конкурсі «Учитель року – 2025».

Задля висвітлення матеріалів п’ятого розділу топліста «Підсумки роботи» було обговорено основні акценти методичних рекомендацій щодо навчання української мови і літератури, зарубіжної літератури учнів 5 – 11 класів у 2024/2025 навчальному році, підготовлених на основі озвучених під час проведення заходу матеріалів, зі змістом яких можна ознайомитися на сайті ТОКІППО у інформаційно-методичному віснику («До початку навчального року») та блозі «Паланка словесника» за покликанням http://filologtokippo.blogspot.com/  (Майя КОНДИРЄВА). Підсумки роботи підбито у формі відповідей на запитання учасників заходу, особливо щодо специфіки оцінювання навчальних учнів НУШ.

 Технічний супровід щодо підготовки до проведення та проведення методичного заходу забезпечила методист центру інформатики, інформаційно-комунікаційних технологій і дистанційної освіти Оксана МОЧУК.

 


Немає коментарів:

Дописати коментар