Участь у цьому заході узяло більше шістдесяти
педагогічних працівників – консультантів
центрів професійного розвитку педагогічних працівників, які здійснюють
науково-методичний супровід діяльності учителів
української мови та літератури і зарубіжної літератури, працівників
органів управління освітою
територіальних громад, голів професійних спільнот учителів-словесників
закладів загальної середньої освіти області, учителів навчальних предметів
мовно-літературної освітньої галузі.
Мета проведення
методичної студії – акцентувати
увагу учасників заходу на зумовлених викликами сьогодення
змінах у системі роботи учителя
української мови і літератури, зарубіжної літератури щодо реалізації державних
стандартів у 2024/2025 навчальному році; виборі оптимальних
шляхів та сучасних засобів й
інструментарію навчання, стратегій розвитку особистості учня; забезпечити науково-методичну та консультативну
підтримку учителя-словесника з питань планування та визначення траєкторії розвитку
здобувачів освіти та власного професійного розвитку, організації освітнього
процесу за різними формами здобуття освіти з урахуванням комплексної політики для повернення учнів до очного навчання «Школа
офлайн».
Роботу методичної студії було організовано у формі науково-методичного
топліста траєкторії індивідуального розвитку учасників
освітнього процесу.
Модерувала захід Майя КОНДИРЄВА, методист,
в. о. завідувача відділу методики навчальних предметів суспільно-гуманітарного
та естетичного циклів Тернопільського ОКІППО.
У рамках наповнення першого
структурного компонента топліста до учасників методичної студії для занурення їх у
порушену проблему з вітальним словом
«Реалізація державних
стандартів мовно-літературної освітньої галузі: забезпечення якості навчання в умовах воєнного стану» звернулася
Ольга КОГУТ, заступник директора з науково-педагогічної, навчальної роботи та інформаційно-комунікаційних
технологій, кандидат філологічних наук, доцент.
Змістове наповнення другого структурного компонента
топліста «Результати
моніторингових досліджень та освітнє безпечне середовище - основні фактори
підвищення рівня результатів навчальної діяльності у
2024/2025 навчальному році» здійснили Наталія ВОЛОЩУК, начальник відділу інституційного аудиту Управління
Державної служби якості освіти у Тернопільській області («Стан забезпечення функціонування української
мови в освітньому процесі у закладах загальної середньої освіти (за
результатами ІІ циклу загальнодержавного моніторингу функціонування державної
мови)»), та Віктор КАВЕЦЬКИЙ, . в. о. завідувача, доцент кафедри педагогіки,
психології та інклюзивної освіти, кандидат педагогічних наук («Формування особистісної
саморегуляції учасників освітнього процесу»).
Питанням реалізації третього
структурного топліста «Реалізація
положень державних стандартів мовно-літературної освітньої галузі: усвідомлений
вибір модельних програм, підручників та інших навчально-методичних матеріалів;
навчальний, розвивальний та виховний потенціал компетентнісного уроку
словесності; ефективне оцінювання навчальних
досягнень здобувачів освіти для побудови траєкторії розвитку їх» у своїх виступах розкрили Майя КОНДИРЄВА («Українська мова і література: оптимальні шляхи,
сучасні засоби, якісний інструментарій,
дієві стратегії навчання та критерії оцінювання навчальних досягнень»), Ольга ДЕМИДА, консультант Комунальної установи Великоберезовицької селищної ради
«Центр професійного розвитку педагогічних працівників» («Зарубіжна література:
науково-методичний супровід реалізації навчальних програм та особливості організації
освітнього процесу»), та Наталія
ЗУБИК, учитель української
мови і літератури Заліщицької державної гімназії м. Заліщики Заліщицької
міської ради Тернопільської області, кандидат філологічних наук («Освітній
контент Pi-stacja як ефективний інструмент у роботі учителів української мови і
літератури»).
Питання організації роботи у 7 класі НУШ «Основні
акценти роботи у 7 класі базової школи (очікувані результати щодо
мовно-літературної освіти; ефективні активності, оцінювання навчальних
досягнень учнів)» розкрили у виступах «Модель уроку вивчення художніх творів: як забезпечити
якість?» Іванна МАРЧУК-ПОДКУЙКО (учитель Шумського опорного закладу
загальної середньої освіти Шумської міської ради) та «Навчально-дидактичне
забезпечення для діагностувального оцінювання навчальних досягнень учнів 7
класу з української мови і літератури» Віра КОГУТ (консультант Комунальної
установи «Центр професійного розвитку педагогічних працівників» Бережанської
міської ради).
У рамках четвертого розділу топліста «Шляхи професійного удосконалення учителів-словесників:
участь у конкурсних випробуваннях, сертифікація» Людмила ОНИЩУК, методист, в. о. завідувача центру моніторингу
якості освіти, ЗНО та аналітичної діяльності Тернопільського ОКІППО,
інформувала присутніх про особливості підготовки до успішної участі у
сертифікації учителів української мови і літератури 2025 року, а Наталія
ЗУБИК – про особливості підготовки до результативної участі у конкурсі
«Учитель року – 2025».
Задля висвітлення
матеріалів п’ятого розділу топліста «Підсумки роботи» було обговорено основні акценти методичних
рекомендацій щодо
навчання української мови і літератури, зарубіжної літератури учнів 5 – 11
класів у 2024/2025 навчальному році, підготовлених на основі озвучених під час
проведення заходу матеріалів, зі
змістом яких можна ознайомитися на сайті ТОКІППО у інформаційно-методичному
віснику («До початку навчального року») та блозі «Паланка
словесника» за покликанням http://filologtokippo.blogspot.com/ (Майя КОНДИРЄВА). Підсумки роботи підбито у формі відповідей на
запитання учасників заходу, особливо щодо специфіки оцінювання навчальних учнів
НУШ.
Технічний супровід щодо підготовки до проведення та
проведення методичного заходу забезпечила методист центру інформатики,
інформаційно-комунікаційних технологій і дистанційної освіти Оксана МОЧУК.
Немає коментарів:
Дописати коментар