17 серпня 2023 року у Тернопільському ОКІППО на платформі сервісу відеоконференцій Google Meet проведено Серпневу методичну онлайн-студію з української мови і літератури, зарубіжної літератури «Розвиток компетентних мовців і читачів із гуманістичним світоглядом у 2023/2024 навчальному році: виклики і подолання їх».
Учасниками цього заходу стали більше ста педагогічних
працівників –консультантів центрів
професійного розвитку педагогічних працівників, які здійснюють науково-методичний
супровід діяльності учителів української
мови та літератури та зарубіжної літератури, працівників органів управління
освітою територіальних громад, голів професійних
спільнот учителів-словесників закладів загальної середньої освіти області, учителів
навчальних предметів мовно-літературної освітньої галузі.
Мета проведення методичної студії
– акцентувати увагу учасників заходу на зумовлених
викликами змінах у системі роботи учителя
української мови і літератури, зарубіжної літератури щодо запровадження Нової
української школи у 2023/2024 навчальному році; можливостях виміряти освітні втрати і розриви у мовно-літературній
освіті, обрати оптимальні шляхи подолання їх та сучасний інструментарій (консолідація
змісту освіти, збільшення кількості навчальних годин, підвищення ефективності
навчання (цілеспрямоване навчання, структурована педагогіка, репетиторство в
малих групах, програма самонавчання), стратегія цифровізації розвитку здобувача освіти); забезпечити науково-методичну
та консультативну підтримку учителя-словесника з питань планування та
визначення траєкторії професійного розвитку, розроблення внутрішніх документів
закладу освіти, а також особливостей організації освітнього процесу за різними
формами здобуття освіти, зокрема з використанням технологій дистанційного
навчання.
Роботу методичної студії було організовано у формі філологічного фолдера
(розумної папки).
Модерувала захід Майя КОНДИРЄВА, методист,
в. о. завідувача відділу методики навчальних предметів суспільно-гуманітарного
та естетичного циклів Тернопільського ОКІППО.
У рамках наповнення першої інтелектуальної смарт-картки «Вступ» учасникам методичної онлайн-студії для занурення у
порушену проблему було запропоновано вправу «Фантастичне переінакшення». Умовою
її виконання передбачено запис у чаті пропозицій щодо власного бачення освітніх
змін в умовах воєнного стану.
Змістове наповнення другої інтелектуальної
смарт-картки «Реалізація положень мовно-літературної освітньої галузі Державного
стандарту базової середньої освіти: модельні і навчальні програми, підручники та інші навчально-дидактичні
матеріали» вдалося здійснити завдяки старанням спікерів Майї КОНДИРЄВОЇ («Реалізація положень Державного стандарту базової
середньої освіти (мовно-літературна освітня галузь): усвідомлений вибір
модельних програм, підручників та інших навчально-методичних матеріалів (навчально-методична скарбниця НУШ);
навчальний, розвивальний та виховний потенціал компетентнісного уроку словесності;
ефективне оцінювання навчальних досягнень здобувачів
освіти для побудови траєкторії розвитку їх»); учителя української мови і літератури
Чортківської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів № 7 Чортківської міської
ради Тернопільської області Олександри ПЕЧЕРИНСЬКОЇ («Новій українській школі бути: поради учителя пілотного
класу учителям базової школи (популярні активності, досягнення очікуваних результатів
щодо мовно-літературної освіти; формувальне та сумативне оцінювання»); консультанта Комунальної установи Великоберезовицької селищної ради
«Центр професійного розвитку педагогічних працівників» Ольги ДЕМИДИ («Модель
уроку вивчення художніх творів: як забезпечити якість?»); авторки книги «На
сьомому небі від щастя» для читання у 7 класі, кандидата філологічних наук Галини
ГУЗОВСЬКОЇ-КОРИЦЬКОЇ («Очікувані результати навчання: змістовий потенціал творів
сучасної української літератури»); консультанта
Комунальної установи «Центр професійного розвитку педагогічних працівників»
Бережанської міської ради Віри КОГУТ («Навчально-дидактичне забезпечення
для діагностувального оцінювання навчальних досягнень учнів 6 класу»); учителя
української мови і літератури Заліщицької державної гімназії м. Заліщики
Заліщицької міської ради Тернопільської області, кандидата філологічних наук Наталії
ЗУБИК («Компетентнісний та діяльнісний підходи навчання на уроках
української мови, або Як відео Pi-stacja стають ефективним інструментом у
роботі учителя-словесника Нової української школи»).
Матеріали третьої інтелектуальної смарт-картки
«Утрати і розриви мовно-літературної освіти в умовах воєнного стану» підготувала і озвучила Майя КОНДИРЄВА.
Предметом розгляду четвертої інтелектуальної
смарт-картки «Траєкторія
професійного розвитку учителя словесності» були шляхи
професійного удосконалення словесників (участь у науково-методичних
заходах, навчання за програмою підвищення кваліфікації; атестація; сертифікація), акцентувавши увагу на сертифікації, учасниками
якої вісімнадцятеро учителів української мови і літератури цьогоріч стануть
уперше. Зміст питання висвітлила Ольга БАС, методист відділу освітнього адміністрування Тернопільського
ОКІППО.
У рамках висвітлення
матеріалів п’ятої інтелектуальної
смарт-картки «Підсумки роботи» було обговорено основні акценти методичних рекомендацій щодо навчання української мови і літератури учнів 5 – 11 класів у 2023/2024
навчальному році, підготовлених на основі озвучених під час проведення заходу
матеріалів, та узагальнено висловлення учасників заходу для створення «Сценарію відеомодулінгу методичної студії з
української мови і літератури, зарубіжної літератури» у формі філолологічного
фолдера (розумної папки) (Майя КОНДИРЄВА).
Технічний супровід щодо підготовки до проведення та
проведення методичного онлайн-заходу забезпечила методист центру інформатики,
інформаційно-комунікаційних технологій і дистанційної освіти Оксана МОЧУК.
Немає коментарів:
Дописати коментар