неділя, 20 серпня 2023 р.

Про проведення Серпневої методичної студії з української мови і літератури, зарубіжної літератури у рамках Серпневих методичних студій з теми «Науково-методичний супровід сталого безперервного розвитку освіти Тернопільщини: відповідаємо на потреби, долаємо виклики, формуємо потенціал»

 










17 серпня 2023 року у Тернопільському ОКІППО на платформі сервісу відеоконференцій Google Meet проведено Серпневу методичну онлайн-студію  з української мови і літератури, зарубіжної літератури «Розвиток компетентних мовців і читачів із гуманістичним світоглядом у 2023/2024 навчальному році: виклики і подолання їх».


Покликання для перегляду заходу у записі буде надано у понеділок, 21 серпня 2023 року.

Учасниками цього заходу стали більше ста педагогічних працівників –консультантів центрів професійного розвитку педагогічних працівників, які здійснюють науково-методичний супровід діяльності учителів  української мови та літератури та зарубіжної літератури, працівників органів управління освітою  територіальних громад, голів професійних спільнот учителів-словесників закладів загальної середньої освіти області, учителів навчальних предметів мовно-літературної освітньої галузі.

Мета проведення методичної студії – акцентувати увагу учасників заходу на зумовлених викликами змінах у системі роботи  учителя української мови і літератури, зарубіжної літератури щодо запровадження Нової української школи у 2023/2024 навчальному році; можливостях виміряти освітні втрати і розриви у мовно-літературній освіті, обрати оптимальні шляхи подолання їх та сучасний інструментарій (консолідація змісту освіти, збільшення кількості навчальних годин, підвищення ефективності навчання (цілеспрямоване навчання, структурована педагогіка, репетиторство в малих групах, програма самонавчання), стратегія цифровізації розвитку здобувача освіти); забезпечити науково-методичну та консультативну підтримку учителя-словесника з питань планування та визначення траєкторії професійного розвитку, розроблення внутрішніх документів закладу освіти, а також особливостей організації освітнього процесу за різними формами здобуття освіти, зокрема з використанням технологій дистанційного навчання.

Роботу методичної студії було організовано у формі філологічного фолдера (розумної папки). Модерувала захід Майя КОНДИРЄВА, методист, в. о. завідувача відділу методики навчальних предметів суспільно-гуманітарного та естетичного циклів Тернопільського ОКІППО.

У рамках наповнення першої  інтелектуальної смарт-картки  «Вступ» учасникам методичної онлайн-студії для занурення у порушену проблему було запропоновано вправу «Фантастичне переінакшення». Умовою її виконання передбачено запис у чаті пропозицій щодо власного бачення освітніх змін в умовах воєнного стану.

Змістове наповнення другої інтелектуальної смарт-картки «Реалізація положень мовно-літературної освітньої галузі Державного стандарту базової середньої освіти: модельні і навчальні програми,  підручники та інші навчально-дидактичні матеріали» вдалося здійснити завдяки старанням спікерів Майї КОНДИРЄВОЇ Реалізація положень Державного стандарту базової середньої освіти (мовно-літературна освітня галузь): усвідомлений вибір модельних програм, підручників та інших навчально-методичних матеріалів (навчально-методична скарбниця НУШ); навчальний, розвивальний та виховний потенціал компетентнісного уроку словесності; ефективне оцінювання навчальних досягнень здобувачів освіти для побудови траєкторії розвитку їх»); учителя української мови і літератури Чортківської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів № 7 Чортківської міської ради Тернопільської області Олександри ПЕЧЕРИНСЬКОЇ Новій українській школі бути: поради учителя пілотного класу учителям базової школи (популярні активності, досягнення очікуваних результатів щодо мовно-літературної освіти; формувальне та сумативне оцінювання»);  консультанта Комунальної установи Великоберезовицької селищної ради «Центр професійного розвитку педагогічних працівників» Ольги ДЕМИДИ («Модель уроку вивчення художніх творів: як забезпечити якість?»); авторки книги «На сьомому небі від щастя» для читання у 7 класі, кандидата філологічних наук Галини ГУЗОВСЬКОЇ-КОРИЦЬКОЇ («Очікувані результати навчання: змістовий потенціал творів сучасної української літератури»);  консультанта Комунальної установи «Центр професійного розвитку педагогічних працівників» Бережанської міської ради Віри КОГУТ («Навчально-дидактичне забезпечення для діагностувального оцінювання навчальних досягнень учнів 6 класу»); учителя української мови і літератури Заліщицької державної гімназії м. Заліщики Заліщицької міської ради Тернопільської області, кандидата філологічних наук Наталії ЗУБИК («Компетентнісний та діяльнісний підходи навчання на уроках української мови, або Як відео Pi-stacja стають ефективним інструментом у роботі учителя-словесника Нової української школи»).

Матеріали третьої інтелектуальної смарт-картки «Утрати і розриви мовно-літературної освіти в умовах воєнного стану» підготувала і озвучила Майя КОНДИРЄВА.

Предметом розгляду четвертої інтелектуальної смарт-картки «Траєкторія професійного розвитку учителя словесності» були шляхи професійного удосконалення словесників (участь у науково-методичних заходах, навчання за програмою підвищення кваліфікації; атестація; сертифікація), акцентувавши увагу на сертифікації, учасниками якої вісімнадцятеро учителів української мови і літератури цьогоріч стануть уперше. Зміст питання висвітлила Ольга БАС, методист відділу освітнього адміністрування Тернопільського ОКІППО.

У рамках висвітлення матеріалів п’ятої інтелектуальної смарт-картки «Підсумки роботи» було обговорено основні акценти методичних рекомендацій щодо навчання української мови і літератури учнів 5 – 11 класів у 2023/2024 навчальному році, підготовлених на основі озвучених під час проведення заходу матеріалів, та узагальнено висловлення учасників заходу для створення «Сценарію відеомодулінгу методичної студії з української мови і літератури, зарубіжної літератури» у формі філолологічного фолдера (розумної папки) (Майя КОНДИРЄВА).

 Технічний супровід щодо підготовки до проведення та проведення методичного онлайн-заходу забезпечила методист центру інформатики, інформаційно-комунікаційних технологій і дистанційної освіти Оксана МОЧУК.





Немає коментарів:

Дописати коментар