субота, 19 жовтня 2024 р.

Про підготовку тренерів-педагогів , що здійснюватимуть підвищення кваліфікації учителів української мови і літератури 7 класу НУШ

 


У Тернопільському ОКІППО у очно-дистанційному форматі 14-17 жовтня 2024 року підготовлено сорок шість тренерів-педагогів, що здійснюватимуть підвищення кваліфікації учителів української мови і літератури (мовно-літературна освітня галузь) усіх п’ятдесяти п’яти територіальних громад Тернопільської області.

У рамках висвітлення теми  «Професійна діяльність учителів, які навчають учнів 7 класів базової школи в умовах реалізації Державного стандарту базової середньої освіти  відповідно до Концепції “Нова українська школа» підвищення кваліфікації відбувалося упродовж 14-15 жовтня у очному форматі. Тренери-педагоги два дні мали змогу обговорити особливості навчально-дидактичної бази мовно-літературної  освітньої галузі, умови для навчального поступу учнівства 7 класу, з’ясувати рівень ефективності застосування сучасного інструментарію для досягнення результатів мовно-літератрної освіти та конструювання навчальної діяльності на уроках словесності, попрактикуватися у виборі завдань для об’єктивного оцінювання навчальних досягнень здобувачів освіти у другому циклі базової освіти. Не могли, звісно, оминути наболілої проблеми формування читацької грамотності на уроках української мови і літератури, розв’язання якої  потребує в умовах воєнного стану особливо відповідного ставлення щодо  вибору інструментарію для діагностування рівня  сформованості кваліфікованого читача в процесі вивчення української мови і  літератури, зокрема  у 7 класі.

Ані перша осіння прохолода, ані повітряна тривога, ані аварійне знеструмлення електромережі не перешкоджали кількарічному очікуванню спілкування наживо, інтенсивному темпу роботи, жвавому обміну досвідом роботи та скрупульозному дослідженню новинок освітньої галузі в умовах інтеграції у європейський простір. Сприяли цьому ще й приязні стосунки, позитивні емоції, ефективна комунікація, використання елементів тренігової технології, почуття відповідальності за спільну справу  і прагнення професійного зростання.

16 і 17 жовтня навчання тонкощів реалізації Державного стандарту базової середньої освіти та організації освітнього процесу обговорювали уже у форматі дистанційного навчання. Акцентними були питання національного та міжнародного контексту трансформації шкільної освіти в Україні, концептуальних засад Нової української школи, змістового наповнення Державного стандарту базової середньої освіти і типової освітньої програми. Не оминули увагою і особливостей психологічного розвитку та мотивації учнівства 7 класу, подолання освітніх втрат, організації інклюзивного освітнього середовища.

Усвідомлюючи значущість місії тренера-педагога, учителі з особливою відповідальністю подолали етап навчання і продовжують опрацьовувати запропоновані регіональними тренерами матеріали до лекцій та практичних занять (тези лекцій, презентації, практичні вправи, зразки дидактичного матеріалу тощо), адже з 28 жовтня до 22 листопада триватиме масова підготовка більше шестисот учителів-словесників закладів загальної середньої освіти області, які 2024/2025 навчального року працюють у 7 класі з учнями, що шість років тому стали першими нушенятами і, мабуть, найбільш кваліфікованими експертами реформування освіти в Україні.   

Немає коментарів:

Дописати коментар