10 травня 2024 року у Тернопільському ОКІППО на платформі сервісу відеоконференцій Google Meet відбулося засідання проблемної групи учителів української мови і літератури «Акценти навчання української мови і літератури у 7 класі НУШ: нові методичні підходи, сучасний інструментарій», участь у якому узяли більше тридцяти учителів української мови і літератури закладів загальної середньої освіти області, які у 2023- 2024 навчальному році працюватимуть у 7 класі, а також словесники закладів освіти Тернопільської області – учасників інноваційного освітнього проєкту всеукраїнського рівня «Розроблення і впровадження навчально-методичного забезпечення для закладів загальної середньої освіти в умовах реалізації Державного стандарту базової середньої освіти».
Мета
заходу - надання освітніх послуг учителям української мови і
літератури щодо з’ясування особливостей навчання української мови і літератури
у 7 класі Нової української школи (нормативне забезпечення, психологічні
аспекти організації освітнього процесу, форми організації освітнього процесу,
навчальна діяльність здобувачів освіти та способи побудови зворотного зв’язку,
посилення національно-патріотичного виховання); оволодіння відповідним методичним інструментарієм, рекомендованими у чинних модельних
програмах методами, прийомами для досягнення очікуваних результатів у
мовно-літературній освітній галузі; ознайомлення зі зразками
науково-методичних напрацювань щодо формування предметних (комунікативної і
читацької) та ключових компетентностей у семикласників (виклики у
2023-2024 навчальному році і шляхи подолання їх в організації освітнього
процесу у пілотних сьомих класах).
На організаційному етапі
роботи словесників було ознайомлено з планом і регламентом роботи (Майя КОНДИРЄВА,
методист, в. о. завідувача відділу
методики навчальних предметів суспільно-гуманітарного та естетичного
циклів Тернопільського ОКІППО), актуалізовано тему для обговорення «Особливості
організації освітнього процесу у 7 класі Нової української школи (нормативне забезпечення, форми організації освітнього
процесу, посилення національно-патріотичного виховання)» (Ольга КОГУТ, заступник
директора Тернопільського
ОКІППО з науково-педагогічної, навчальної роботи та інформаційно-комунікаційних
технологій, доцент, кандидат філологічних наук).
Задля розгляду питань
теоретичного і практичного характеру присутнім було презентовано основні тези порушеної
проблеми, а саме: «Модельні навчальні програми з української мови для 7 класу
як основний засіб реалізації Державного стандарту базової середньої освіти» (Майя
КОНДИРЄВА), «Особливості мовно-літературної освіти в умовах запровадження
Нової української школи у період воєнного стану» (Ірина ПОЛЯК, старший викладач кафедри української
мови і літератури та методик їх навчання Кременецької обласної
гуманітарно-педагогічної академії імені Тараса Шевченка, кандидат філологічних
наук), «Специфіка компетентнісно зорієнтованого уроку словесності у
7 класі: застосування нових методичних підходів (компетентнісного, особистісно
орієнтованого, діяльнісного, інклюзивного), сучасного інструментарію навчання
учнів та оцінювання результатів навченості» (Софія МАКСИМ’ЯК, учитель української мови і літератури Тернопільської загальноосвітньої школи
І-ІІІ ступенів № 14 ім. Б.
Лепкого Тернопільської міської ради Тернопільської області).
З метою
підбиття підсумків роботи учасникам засідання проблемної групи було
запропоновано дискусійну панель у формі
відповідей на запитання та обговорення й доповнення проєкту методичних
рекомендацій (Майя КОНДИРЄВА).
Немає коментарів:
Дописати коментар