субота, 11 травня 2024 р.

Відбулося засідання проблемної групи учителів української мови і літератури «Акценти навчання української мови і літератури у 7 класі НУШ: нові методичні підходи, сучасний інструментарій»

 





10 травня 2024 року у Тернопільському ОКІППО на платформі сервісу відеоконференцій Google Meet відбулося засідання проблемної групи учителів української мови і літератури «Акценти навчання української мови і літератури у 7 класі НУШ: нові методичні підходи, сучасний інструментарій», участь у якому узяли більше тридцяти учителів української мови і літератури закладів загальної середньої освіти області, які у 2023- 2024 навчальному році працюватимуть у 7 класі, а також словесники закладів освіти Тернопільської області – учасників інноваційного освітнього проєкту всеукраїнського рівня «Розроблення і впровадження навчально-методичного забезпечення для закладів загальної середньої освіти в умовах реалізації Державного стандарту базової середньої освіти».

Мета заходу - надання освітніх послуг учителям української мови і літератури щодо з’ясування особливостей навчання української мови і літератури у 7 класі Нової української школи (нормативне забезпечення, психологічні аспекти організації освітнього процесу, форми організації освітнього процесу, навчальна діяльність здобувачів освіти та способи побудови зворотного зв’язку, посилення національно-патріотичного виховання); оволодіння відповідним методичним інструментарієм, рекомендованими у чинних модельних програмах методами, прийомами для досягнення очікуваних результатів у мовно-літературній освітній галузі; ознайомлення зі зразками науково-методичних напрацювань щодо формування предметних (комунікативної і читацької) та ключових компетентностей у семикласників (виклики у 2023-2024 навчальному році і шляхи подолання їх в організації освітнього процесу у пілотних сьомих класах).

На організаційному етапі роботи словесників було ознайомлено з планом і регламентом роботи (Майя КОНДИРЄВА, методист, в. о. завідувача відділу  методики навчальних предметів суспільно-гуманітарного та естетичного циклів Тернопільського ОКІППО), актуалізовано тему для обговорення «Особливості організації освітнього процесу у 7 класі Нової української школи (нормативне забезпечення, форми організації освітнього процесу, посилення національно-патріотичного виховання)» (Ольга КОГУТ, заступник директора Тернопільського ОКІППО з науково-педагогічної, навчальної роботи та інформаційно-комунікаційних технологій, доцент, кандидат філологічних наук).

Задля розгляду питань теоретичного і практичного характеру присутнім було презентовано основні тези порушеної проблеми, а саме: «Модельні навчальні програми з української мови для 7 класу як основний засіб реалізації Державного стандарту базової середньої освіти» (Майя КОНДИРЄВА), «Особливості мовно-літературної освіти в умовах запровадження Нової української школи у період воєнного стану» (Ірина ПОЛЯК, старший викладач кафедри української мови і літератури та методик їх навчання Кременецької обласної гуманітарно-педагогічної академії імені Тараса Шевченка, кандидат філологічних наук), «Специфіка компетентнісно зорієнтованого уроку словесності у 7 класі: застосування нових методичних підходів (компетентнісного, особистісно орієнтованого, діяльнісного, інклюзивного), сучасного інструментарію навчання учнів та оцінювання результатів навченості» (Софія МАКСИМ’ЯК, учитель української мови і літератури Тернопільської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів № 14 ім. Б. Лепкого Тернопільської міської ради Тернопільської області).

З метою підбиття підсумків роботи учасникам засідання проблемної групи було запропоновано дискусійну панель у формі відповідей на запитання та обговорення й доповнення проєкту методичних рекомендацій (Майя КОНДИРЄВА).        

Немає коментарів:

Дописати коментар