пʼятниця, 20 серпня 2021 р.

Про проведення серпневої педагогічної студії з української мови і літератури у рамках серпневих педагогічних студій «Освіта Тернопільщини: виклики сьогодення та завдання з організації якісного освітнього процесу у 2021/2022 навчальному році»

 




Відповідно до плану роботи Тернопільського ОКІППО 20 серпня 2021 року у режимі відеоконференції на платформі Google Meet (https://meet.google.com/) відбулася у рамках серпневих педагогічних студій «Освіта Тернопільщини: виклики сьогодення та завдання з організації якісного освітнього процесу у 2021/2022 навчальному році»  онлайн-зустріч «Педагогічний кейс учителя української мови і літератури для забезпечення якісної мовно-літературної освіти у 2021/2022 навчальному році» консультантів центрів професійного розвитку педагогічних працівників, які здійснюють науково-методичний супровід діяльності учителів  української мови і літератури, працівників органів управління освітою  територіальних громад, голів методичних об’єднань учителів української мови і літератури.

ТОКІППО. Методичні рекомендації з української мови 

ТОКІППО, Методичні рекомендації з української літератури

Презентація. Педагогічний кейс

 






Учасниками зазначеного вище заходу стало більше 80 педагогічних працівників закладів загальної середньої освіти і установ освіти області.

Мета  онлайн-зустрічі – акцентувати увагу учасників заходу на невідкладних змінах системи роботи з учителями української мови і літератури у 2021/2022 навчальному році відповідно до викликів  часу в умовах освітньої реформи; узагальнити та поширити інформацію про можливості ефективного сприяння професійному розвитку учителів української словесності, забезпечення консультативної підтримки їх з питань планування та визначення траєкторії професійного розвитку, розроблення внутрішніх документів закладу освіти, а також особливостей організації освітнього процесу за різними формами здобуття освіти, зокрема з використанням технологій дистанційного навчання.

Засідання у педагогічній студії проведено у формі педагогічного кейса, матеріали якого структуровано у чотири теки.

Створенню інтригувально-мотиваційно-актуалізаційної канви заходу сприяли матеріали теки «Психолого-педагогічний аспект діяльності учителя-словесника», яка містила аркуші «Пейзаж – дзеркало настрою: визначення емоційного стану  шляхом вибору пори року» (Майя Кондирєва, методист відділу методики навчальних предметів та професійного розвитку педагогів Тернопільського ОКІППО; учасники заходу); «Формування в учнів комунікативної компетентності: психолого-педагогічні особливості» (Оксана Жизномірська, доцент кафедри  педагогіки,  психології та інклюзивної освіти ТОКІППО, кандидат психологічних наук) і «Колективне есе» (побудова колективного есе на основі складених і записаних у чаті на основі почутого простих речень).

Зміст питання когнітивно-корекційного характеру теки «Науково-методичний аспект супроводу діяльності учителів української мови і літератури» було розкрито у вмісті таких аркушів: «Науково-методична піца:  асоціативні іменники – ключові слова, які стосуються викликів та особливостей організації якісної мовно-літературної освіти у 2021/2022 навчальному році» (Майя Кондирєва; учасники заходу); «Формування в учнів предметних та ключових компетентностей як основна умова забезпечення якості навчання української мови і літератури» (Майя Кондирєва) та «Вільний обмін думками».

Інтеграційно-формувальну місію було закладено у теку «З досвіду роботи колег – словесників», структурними компонентами якої були аркуші «Моя методична ідея для чарівного мішечка лайфхаків сучасного уроку словесності» (учасники заходу); «Використання для розвитку креативної особистості учня форм театрального мистецтва на уроках української літератури» (Ліліана Миханів, учитель Бережанської загальноосвітньої школи І – ІІІ ступенів № 3 Бережанської міської ради Тернопільської області); «Розвиток креативних здібностей учнів шляхом реалізації особистісно зорієнтованого навчання на уроках української словесності  у 5 – 11 класах» (Тетяна Романіна, учитель Волинського ліцею імені Нестора Літописця Кременецької міської ради Тернопільської області); «Практика використання електронних засобів навчання на уроках української мови і літератури у режимі  офлайн і онлайн» (Світлана Пришляк, учитель Комунального закладу Великоберезовицька загальноосвітньої школи І – ІІІ ступенів Великоберезовицької селищної ради Тернопільської області) та «SMS колегам» (повідомлення у чаті із чотирьох-шести слів про актуальність озвученого педагогічного досвіду та ймовірні форми його поширення).

Загалом змістове наповнення серпневої педагогічної студії з української мови і літератури  було цікавим, а робота плідною, про що свідчать матеріали аркуша «Чарівне дерево побажань» (слова-побажання як плоди роботи  учасників заходу на символічному дереві) теки «Шеринг».

Технічний супровід щодо підготовки до проведення та проведення методичного онлайн-заходу забезпечила методист центру інформатики, інформаційно-комунікаційних технологій і дистанційної освіти ТОКІППО Оксана Мочук.

Немає коментарів:

Дописати коментар