Відповідно до плану роботи Тернопільського ОКІППО 20 серпня 2021 року у режимі відеоконференції на платформі Google Meet (https://meet.google.com/) відбулася у рамках серпневих педагогічних студій «Освіта Тернопільщини: виклики сьогодення та завдання з організації якісного освітнього процесу у 2021/2022 навчальному році» онлайн-зустріч «Педагогічний кейс учителя української мови і літератури для забезпечення якісної мовно-літературної освіти у 2021/2022 навчальному році» консультантів центрів професійного розвитку педагогічних працівників, які здійснюють науково-методичний супровід діяльності учителів української мови і літератури, працівників органів управління освітою територіальних громад, голів методичних об’єднань учителів української мови і літератури.
ТОКІППО. Методичні рекомендації з української мови
ТОКІППО, Методичні рекомендації з української літератури
Презентація. Педагогічний кейс
Учасниками зазначеного вище
заходу стало більше 80 педагогічних працівників закладів загальної середньої
освіти і установ освіти області.
Мета онлайн-зустрічі – акцентувати увагу учасників заходу на невідкладних
змінах системи роботи з учителями української мови і літератури у 2021/2022
навчальному році відповідно до викликів
часу в умовах освітньої реформи; узагальнити та поширити інформацію про
можливості ефективного сприяння
професійному розвитку учителів української словесності, забезпечення консультативної
підтримки їх з питань планування та визначення траєкторії професійного
розвитку, розроблення внутрішніх документів закладу освіти, а також
особливостей організації освітнього процесу за різними формами здобуття освіти,
зокрема з використанням технологій дистанційного навчання.
Засідання у педагогічній студії проведено у
формі педагогічного кейса, матеріали якого структуровано у чотири теки.
Створенню інтригувально-мотиваційно-актуалізаційної
канви заходу сприяли матеріали теки
«Психолого-педагогічний аспект діяльності учителя-словесника», яка містила аркуші «Пейзаж –
дзеркало настрою: визначення емоційного стану
шляхом вибору пори року» (Майя Кондирєва, методист відділу методики навчальних предметів та професійного розвитку
педагогів Тернопільського ОКІППО; учасники заходу); «Формування в
учнів комунікативної компетентності: психолого-педагогічні особливості» (Оксана Жизномірська, доцент кафедри педагогіки, психології та інклюзивної освіти ТОКІППО, кандидат психологічних наук) і «Колективне
есе» (побудова колективного есе на основі складених і записаних у чаті на
основі почутого простих речень).
Зміст питання когнітивно-корекційного характеру теки «Науково-методичний аспект супроводу діяльності учителів
української мови і літератури» було
розкрито у вмісті таких аркушів: «Науково-методична піца: асоціативні
іменники – ключові слова, які стосуються викликів та особливостей організації якісної
мовно-літературної освіти у 2021/2022 навчальному році» (Майя Кондирєва;
учасники заходу); «Формування в учнів предметних та ключових
компетентностей як основна умова забезпечення якості навчання української мови
і літератури» (Майя Кондирєва) та «Вільний обмін думками».
Інтеграційно-формувальну місію було закладено у теку «З досвіду роботи колег – словесників», структурними компонентами якої були аркуші «Моя методична
ідея для чарівного мішечка лайфхаків сучасного уроку словесності» (учасники
заходу); «Використання для розвитку креативної особистості учня форм
театрального мистецтва на уроках української літератури» (Ліліана Миханів, учитель Бережанської загальноосвітньої школи І –
ІІІ ступенів № 3 Бережанської міської ради Тернопільської області); «Розвиток
креативних здібностей учнів шляхом реалізації особистісно зорієнтованого
навчання на уроках української словесності
у 5 – 11 класах» (Тетяна Романіна, учитель Волинського ліцею
імені Нестора Літописця Кременецької міської ради Тернопільської області); «Практика
використання електронних засобів навчання на уроках української мови і
літератури у режимі офлайн і онлайн»
(Світлана Пришляк, учитель Комунального закладу Великоберезовицька
загальноосвітньої школи І – ІІІ ступенів Великоберезовицької селищної ради
Тернопільської області) та «SMS колегам» (повідомлення у чаті із
чотирьох-шести слів про актуальність озвученого педагогічного досвіду та
ймовірні форми його поширення).
Загалом змістове наповнення серпневої
педагогічної студії з української мови і літератури було цікавим, а робота плідною, про що свідчать
матеріали аркуша «Чарівне дерево побажань»
(слова-побажання як плоди роботи
учасників заходу на символічному дереві) теки «Шеринг».
Технічний супровід щодо підготовки до проведення
та проведення методичного онлайн-заходу забезпечила методист центру інформатики,
інформаційно-комунікаційних технологій і дистанційної освіти ТОКІППО Оксана
Мочук.
Немає коментарів:
Дописати коментар