Для методистів РМК/ММК, які відповідають за стан викладання української мови і літератури, проведено семінар-практикум «Реалізація компетентнісного підходу у процесі поглибленого та профільного навчання української мови і літератури: з досвіду роботи комунальної установи «Зборівський районний методичний кабінет» Зборівської районної ради»
31 березня цього року у ТОКІППО
для методистів РМК/ММК, які відповідають за стан викладання української мови і
літератури, проведено семінар-практикум «Реалізація компетентнісного підходу у
процесі поглибленого та профільного навчання української мови і літератури: з досвіду роботи комунальної
установи «Зборівський районний методичний кабінет» Зборівської районної ради»,
метою якого було систематизувати знання методистів
про сучасні методичні засади реалізації компетентнісного підходу до навчання
української мови і літератури; розвивати уміння створювати таке методичне
середовище, яке забезпечувало б належні умови для організації
мовно-літературної освіти, зокрема запровадження поглибленого та
профільного навчання, професійному розвитку
учителя-філолога, його інноваційності мислення, креативності.
У роботі семінару узяли участь
чотирнадцять методистів РМК/ММК та одинадцять представників об’єднаних
територіальних громад.
Теоретичні питання про компетентнісний
підхід до навчання української мови і літератури, методологічні та методичні
принципи побудови програм для допрофільного і профільного навчання української
мови і літератури висвітлили Царик Л.І. (доцент кафедри теорії і
методики української та світової літератури ТНПУ імені В.Гнатюка, кандидат
філологічних наук) та Кондирєва М.М. (методист ТОКІППО). Про стан і
реалії запровадження мережі класів допрофільного і профільного навчання
з української мови і літератури у загальноосвітніх навчальних закладах
Зборівського району та науково-методичний супровід цього процесу учасників
семінару інформували Назарчук
М.М. (начальник відділу освіти
Зборівської РДА), Колос І.Б. (завідувач Зборівського РМК) та Костюк І.В. (методист
Зборівського РМК). А секретами організації допрофільної підготовки і
профільного навчання поділилися учителі Зборівщини:
заступник директора з навчально-виховної роботи ЗОШ І-ІІІ ступенів с.Олієва
Большкова О.В.(«Формування життєвих компетенцій учнів у процесі поглибленого вивчення
та профільного навчання української мови та літератури»), учитель української мови і літератури ЗОШ І-ІІІ ступенів с.Озерної Берестецька Н.І.(«Інтегрований
урок як один із шляхів формування загальнокультурних компетентностей»), учитель української мови і
літератури ЗОШ І-ІІІ ступенів с.Мшанця Ништа Р.П.(«Використання інтерактивних технологій у процесі національно-патріотичного
виховання на уроках української мови і
літератури»), учитель української мови і літератури ЗОШ І-ІІІ ступенів №
1 м. Зборова Радь О.С. («Літературне
краєзнавство як один із шляхів формування літературної компетентності учнів»), учитель
української мови і літератури, практичний психолог ЗОШ І-ІІІ ступенів № 1 м.
Зборова Угрин В.І. («Психологічне осмислення
внутрішнього світу літературного героя через призму компетентнісного підходу»).
Як підсумок роботи семінару його
учасникам було запропоновано методичні рекомендації щодо організації методичної
роботи у РМК/ММК/ОТГ, спрямованої на розширення мережі класів допрофільної
підготовки та поглибленого вивчення української мови і літератури, а також задоволення запитів інноваційно мислячого, креативного
учителя-словесника.
Немає коментарів:
Дописати коментар