суботу, 21 грудня 2019 р.













































Про  участь у роботі науково-практичної конференції

17 – 19 грудня цього року узяла участь у роботі науково-практичної конференції для ректорів та методичних працівників природничо-математичного, гуманітарного, іншомовного напрямів ОІППО «Ключові уміння ХХІ століття» (м.Київ), яку було проведено з метою підбиття підсумків проведеної роботи та планування перспектив реалізації в області спільного освітнього проекту Міністерства освіти і науки України та Британської Ради в Україні щодо професійного розвитку педагогів закладів загальної середньої освіти. У програмі заходу – обмін досвідом роботи щодо факторів успіху упровадження курсу «Ключові уміння ХХІ століття», визначення проблемних  питань і шляхів їх розв’язання, планування подальших дій. Найбільш очікуваним для методистів, які успішно пройшли валідацію, був момент  вручення сертифікатів тренера зазначеного вище курсу.

Відгук проучасть у проекті "Ключові уміння ХХІ століття"


Обираючи професію учителя української мови і літератури навіть уявлення не мала про те, що зможу брати участь у міжнародних проектах на кшталт проекту Міністерства освіти і науки України і Британської Ради в Україні «Ключові уміння ХХІ століття». Але маючи чималий досвід роботи методиста ОІППО, який у період інтеграції України у європейський простір опікується станом навчання української мови і літератури, уже відчула, що потребую відомостей про організацію освітньої діяльності та особливості методики навчання учнів різних вікових категорій  закордоном. Варто було лише задумати такий вектор діяльності, як отримала позицію 12-16 серпня цього року узяти участь у тренінгу «Ключові уміння ХХІ століття», що складався з таких модулів: «»огляд ключових умінь», «критичне мислення та уміння розв’язувати проблеми»,  «Спілкування та співпраця», «Цифрова грамотність», «Креативність і уява».  Не дуже ще узвичаєна у нашій практиці форма роботи – тренінг – у перші дні викликала дещо занепокоєння, але чудові побутові умови урівноважили настроєві тенденції. Отож, повертаючись додому, висловили бажання зустрітися знову,  тому що до завершення тренінгу робота у такому режимі з елементами апробації запропонованих матеріалів сподобалася, тим більше усі уже й перезнайомилися, забувши про свій фах і на рівних спілкуючись з представниками різних педагогічних спеціальностей.

До участі у семінарі «Валідація методистів як тренерів курсу «Ключові уміння 21-го століття», який відбувся 15 жовтня - 18 жовтня цього ж року у тих самих чудових умовах, поставилися відповідально, а тому старанно підготували відповідні матеріали на паперових носіях та домашнє завдання – заздалегідь самостійно обраний фрагмент тренінгу «Ключові уміння ХХІ століття». При зустрічі емоції переповнювали нас: радість зустрічі і спілкування, хвилювання в очікуванні валідації, бажання пізнати щось незвичне і опанувати нові активності й стратегії діяльності... Та під турботливим і відповідальним керівництвом організаторів заходу і наших тренерів позитивні емоції перевершили очікувані, самі дивувалися своїм креативним рішенням навчальних завдань, забувши про атмосферу конкретності, намагалися сприяти розкриттю колег і їх підтримці. Тож на такому гребені високої хвилі емоцій повернення додому супроводжували і нотки радості зустрічі з різними й колегами, і нотки суму через розставання з однодумцями.

Однак хтось, очевидно, вирішив підбадьорити нас за результативну роботу у проєкті Міністерства освіти і науки України і Британської Ради в Україні «Ключові уміння ХХІ століття»  - то ж неочікуваним виявилося запрошення до участі 17 – 19 грудня цього року у роботі науково-практичної конференції для ректорів та методичних працівників природничо-математичного, гуманітарного, іншомовного напрямів ОІППО «Ключові уміння ХХІ століття», яку було проведено з метою підбиття підсумків проведеної роботи та планування перспектив реалізації в областях освітнього проекту щодо професійного розвитку педагогічних працівників  закладів загальної середньої освіти. У програмі заходу – актуалізація опорних знань про якості тренера, обмін досвідом роботи щодо факторів успіху упровадження курсу «Ключові уміння ХХІ століття» в регіонах, визначення проблемних  питань і шляхів їх розв’язання, планування подальших дій. Здавалося б, таку серйозну інформацію можна озвучувати тільки на традиційних поважних зібраннях, ба, ні. Уже добре  знайома нам форма роботи – тренінг під керівництвом авторитетних тренерів-експертів, безбар’єрне ефективне спілкування  у ротаційних групах, невичерпний креатив, позитивні емоції забезпечили можливість легко, цікаво і змістовно обговорити порушені питання з різних позицій. Та найбільш емоційним для методичних працівників, які успішно пройшли атестацію,  був момент  вручення саме 19 грудня (пора передноворіччя, день Святого Миколая) сертифікатів тренера-фасилітатора зазначеного вище курсу, який сприятиме забезпеченню якісної, сучасної та доступної загальної середньої освіти «Нова українська школа».

Перелічені заходи – це уже історія… А що ми винесли з них? Найперше – банальний досвід повторити побачене і почуте, а ще пізнання нового і по-новому, поповнення власного банку методів, прийомів та ідей, удосконалення умінь комунікувати у співпраці, приймати креативні рішення, розглядати проблему з різних позицій, раціонально планувати і реалізовувати заплановане, удосконалили уміння проводити тренінг тощо. Кожен з присутніх зрозумів, що додому ми повертаємося зовсім не такими, якими ми зустрілися у серпні, що усім цим ми можемо скористатися не тільки під час проведення тренінгу «Ключові уміння ХХІ століття»…
Отож слова щирої подяки Британській Раді в Україні в особі організаторів науково-методичних заходів, тих, хто їх проводив, і тих, хто забезпечив можливість їх проведення.

Немає коментарів:

Дописати коментар