16 травня 2025 року у Тернопільському ОКІППО на платформі сервісу відеоконференцій Google Meet відбувся семінар «Практичний інтенсив: оцінювання результатів навчання учнів з української мови в НУШ», учасниками якого стали майже сто учителів-словесників ЗЗСО області та консультантів центрів професійного розвитку педагогічних працівників. До участі у заході також було запрошено педагогів закладів освіти Тернопільської області – учасників інноваційного освітнього проєкту всеукраїнського рівня «Розроблення і впровадження навчально-методичного забезпечення для закладів загальної середньої освіти в умовах реалізації Державного стандарту базової середньої освіти».
Мета заходу – актуалізувати інформацію про критерії оцінювання різних видів діяльності за
групами результатів мовно-літературної освітньої галузі, можливі варіанти й
інструменти оцінювання навчальних досягнень здобувачів освіти з української
мови; науково-методичні напрацювання щодо
особливостей планування системи оцінювання у 5 – 7 класах НУШ (укладання
календарно-тематичного та поурочних планів), змістового наповнення і структури
діагностувальної роботи для забезпечення належного рівня якості навчання української
мови.
На організаційному етапі
роботи учасників заходу було ознайомлено з планом і
регламентом
роботи (Майя Кондирєва, методист, в. о. завідувача відділу методики
навчальних предметів суспільно-гуманітарного та естетичного циклів
Тернопільського ОКІППО), запропоновано тему для обговорення «Загальні
результати як мірило навчального поступу учнівства за освітніми циклами» (Ольга
КОГУТ, заступник директора Тернопільського ОКІППО з науково-педагогічної,
навчальної роботи та інформаційно-комунікаційних технологій, доцент, кандидат
філологічних наук).
У рамках реалізації теоретичного
блоку Майя КОНДИРЄВА запропонувала присутнім розглянути питання «Варіантність планування
оцінювання в мовно-літературній освітній галузі (специфіка укладання
календарно-тематичного та поурочних планів). А про критерії оцінювання
з української мови, комплексні завдання як інструмент оцінювання навчальних
досягнень здобувачів освіти, підходи та принципи розробки їх висловилася Дарина
КУЦ, методист мовно-літературної освітньої галузі видавництва «Ранок».
Задля реалізації практичного
блоку було запропоновано
інформацію про забезпечення ефективності освітнього
процесу, зокрема наступність навчання
української мови на діагностичній основі відповідно до очікуваних результатів
(МНП) та індексів груп результатів (ДСБСО), навчально-методичний апарат
підручників і відповідність його загальним результатам ДСБСО, зміст і структуру
діагностувальної роботи (Майя КОНДИРЄВА).
З метою підбиття підсумків роботи учасників
семінару було запрошено до обговорення проєкту методичних
рекомендацій, розроблених за результатами проведення заходу (Майя КОНДИРЄВА, учасники заходу).
Немає коментарів:
Дописати коментар