понеділок, 22 серпня 2022 р.

Про проведення Серпневої методичної студії з української мови і літератури у рамках Серпневих методичних студій з теми «Освіта Тернопільщини в умовах воєнного стану: організація освітнього процесу у 2022/2023 навчальному році»

 







18 серпня 2022 року у Тернопільському ОКІППО на платформі сервісу відеоконференцій Google Meet проведено Серпневу методичну онлайн-студію з української мови і літератури «Чек-лист учителя української словесності для забезпечення якісної мовно-літературної освіти в умовах воєнного стану у 2022/2023 навчальному році». Учасниками цього заходу стали майже сто педагогічних працівників – це і консультанти центрів професійного розвитку педагогічних працівників, які здійснюють науково-методичний супровід діяльності учителів української мови та літератури, і працівники органів управління освітою територіальних громад, і голови методичних об’єднань учителів української мови і літератури закладів загальної середньої освіти області, і учителі-словесники.
Мета проведення методичної студії – акцентувати увагу присутніх на невідкладних змінах у системі роботи учителя української мови і літератури щодо запровадження Нової української школи в умовах воєнного стану у 2022/2023 навчальному році; узагальнити та поширити інформацію про можливості сприяння ефективному професійному розвитку учителів української словесності, забезпечення консультативної підтримки їх з питань планування та визначення траєкторії професійного розвитку, розроблення внутрішніх документів закладу освіти, а також особливості організації освітнього процесу за різними формами здобуття освіти, зокрема з використанням технологій дистанційного навчання.
У рамках наповнення першого чек-боксу «Вступ» учасникам методичної онлайн-студії для зняття емоційного напруження було запропоновано вправу «Персонаж художнього твору». Умовою її виконання спочатку передбачено запис у чаті назви персонажа художнього твору зі смішним, з погляду учасників заходу, голосом, а далі – політ фантазії, бо необхідно уявити, що так звучатиме внутрішній голос у стресовій ситуації, який скаже якусь оптимістичну фразу (філософічність і оптимізм записаних у чаті думок вражають!).
Змістове наповнення другого чек-боксу «Організація безпечного освітнього середовища» вдалося здійснити завдяки старанням доцента кафедри педагогіки, психології та інклюзивної освіти ТОКІППО, кандидата психологічних наук Оксани ЖИЗНОМІРСЬКОЇ (виступ «Психосоціальна підтримка учнів в умовах воєнного стану») та методиста, в. о. завідувача відділу методики навчальних предметів суспільно-гуманітарного та естетичного циклів Тернопільського ОКІППО Майї КОНДИРЄВОЇ (виступ «Адаптація учнів 5 класу до нових умов навчання»).
Матеріали третього чек-боксу «Інфомедійна грамотність» підготувала і озвучила методист центру інформатики, інформаційно-комунікаційних технологій і дистанційної освіти Тернопільського ОКІППО Оксана МОЧУК (виступ «Інфомедійна грамотність учасників освітнього процесу: особливості створення облікового запису та спілкування у соцмережах, розпізнавання фейкової інформації, цифрові сервіси та онлайн-інструменти для організації дистанційного і змішаного навчання, убезпечення учнів у цифровому просторі).
У рамках висвітлення матеріалів четвертого чек-боксу «Науково-методичний аспект супроводу діяльності учителів української мови і літератури у 2022/2023 навчальному році» Майя КОНДИРЄВА порушила проблеми забезпечення якості мовно-літературної освіти у 5 класі Нової української школи та 6 – 11 класах відповідно до державних стандартів, а саме:
нормативно-правове забезпечення мовно-літературної освітньої галузі; мета базової і мовно-літературної освіти та вимоги до обов’язкових результатів навчання учнів; нові навчальні предмети у закладах загальної середньої освіти – інтегровані літературний та мовно-літературний курси; навчально-методична скарбниця НУШ для 5 – 6 класів (програми, календарно-тематичні плани, підручники, посібники тощо); методичні поради щодо створення навчальних програм з української мови і літератури та інтегрованих курсів; модель уроку вивчення сучасних художніх творів; способи забезпечення цілеспрямованості, активізації внутрішніх мотиваційних резервів та умотивованості рефлексії учнів на уроках словесності; методичні рекомендації щодо оцінювання навчальних досягнень учнів 5-6 класів, що затверджені наказом МОН України від 01.04.2022 № 289; науково-методичний контент всемережжя; рекомендаційний бібліографічний список газетно-журнальних статей «Організація освітнього процесу в умовах воєнного стану», який уклали працівники науково-педагогічної бібліотеки ТОКІППО Інна СІНЬКОВСЬКА та Вадим РЕПЕШКО (ознайомитися зі список можна у розділі «Рекомендаційні бібліографічні списки літератури» сторінки «Бібліотека» офіційного сайту ТОКІППО та на блозі «Паланка словесника). Естафету продовжила методист, в. о. завідувача центру виховної роботи, захисту прав дитини та громадянської освіти Тернопільського ОКІППО Світозара ХОМА, порушивши важливі моменти національно-патріотичного виховання здобувачів освіти і продемонструвавши присутнім змістовий потенціал Української хартії вільної людини щодо формування ціннісних орієнтирів та соціального досвіду учнів базової та старшої школи.
Найбільш очікуваним, мабуть, було презентування матеріалів п’ятого чек-боксу «З досвіду роботи колег». Зі своїми матеріалами присутніх ознайомили учителі Тернопільської загальноосвітньої школи І -ІІІ ступенів № 16 імені Володимира Левицького Тернопільської міської ради Тернопільської області, зокрема учитель початкових класів вищої кваліфікаційної категорії, лауреат ІІ туру конкурсу «Учитель року – 2020» Алла КІПИБІДА, що пройшла пілотну сертифікацію педагогічних працівників 2021 року (виступ «Наступності бути: поради учителя початкових класів учителям базової школи (популярні активності, досягнення очікуваних результатів щодо мовно-літературної освіти; формувальне та сумативне оцінювання»), та учитель української мови і літератури вищої кваліфікаційної категорії Людмила САВІНЦЕВА, яка упродовж 2021/2022 навчального року була учасником інноваційного освітнього проєкту всеукраїнського рівня «Розроблення і впровадження навчально-методичного забезпечення для закладів загальної середньої освіти в умовах реалізації Державного стандарту базової середньої освіти» (виступ «Навчання української мови і літератури у пілотному 5 класі НУШ: виклики, шляхи подолання проблем, перспективи»).
Уміст останнього шостого чек-боксу «Підсумки роботи» (методичні рекомендації щодо навчання української мови і літератури учнів 5 – 11 класів у 2022/2023 навчальному році) висвітлила Майя КОНДИРЄВА, акцентувавши увагу педагогів на основних значущих моментах навчання української мови і літератури у новому навчальному році в умовах суспільних викликів і воєнного стану.
Технічний супровід щодо підготовки до проведення та проведення методичного онлайн-заходу забезпечила Оксана МОЧУК.

Немає коментарів:

Дописати коментар