понеділок, 9 травня 2022 р.

Домашні завдання у форматі відео – як і де застосовувати?

 



Які домашні завдання ви пропонуєте дітям найчастіше? Можливо, вони повинні розв'язати задачу, прочитати або написати текст, вивчити правила... Усе це необхідно, але чи завжди учні від цього у захваті? Аби зацікавити покоління зумерів та тіктокерів, інколи необхідно діяти неочікувано та оригінально. То чому б не наважитися на експеримент? Наприклад – запропонувати дітям не виконувати (якщо успішно працювали на уроці) або виконати домашнє завдання у форматі відео. Це дуже цікаво!

Чи буде це корисно? Звісно! Усі форми виконання завдань розвивають конкретні навички, а завдяки використанню відео ви допоможете учням продемонструвати свою креативність. Тож з’ясуймо, як і коли доцільно пропонувати відео як домашнє завдання, тим паче коли це так актуально в умовах дистанційного і змішаного навчання. 

Чому це корисно? 

Запитайте дітей, хто з них веде блоги на YouTube? А як щодо сторіз у Instagram або Тік-Ток? Зрештою, блогерство – це діяльність, що здатна не лише потішити его, а й прокачати навички, що є актуальними в сучасному світі.

Що це за навички?

Діти навчаються говорити чітко, без поспіху. Мистецтвом виразного говоріння опанувати вдається не всім і не одразу. Хто, як не учителі, знають, що діти часто поспіхом читають напам’ять вірші та уривки. Чому? Бо бояться щось забути, адже спроба лише одна! Якщо ж запропонувати учням записати читання вірша на відео, вони зможуть зробити кілька дублів, а потім обрати найкращийе.

Не боятися камери. Це схоже на страх публічних виступів. І варто зазначити, що виступати перед камерою на початку бояться майже всі! Розкажіть дітям, що навіть їхні улюблені блогери могли неабияк нервувати, коли тільки-но починали кар’єру. Але регулярні тренування швидко допоможуть почувати себе перед камерою вільно та спокійно.

Презентувати себе. Формування навичок самопрезентації та презентації власного продукту посідають важливе місце у розвитку підприємницької, інформаційно-комунікаційної та громадянської компетентностей. Тож гайда вчитися!

Учить розраховувати час. Під час підготовки до виступу (наприклад, із рефератом), діти не завжди звертають увагу на час. Тож  хтось говорить дуже довго, а хтось навпаки – буквально два слова. Обидва варіанти збивають таймінг. Обмеження відеоформату допоможе перебувати у певних межах, навчитися поважати слухача та виділяти у посланні головне.

Побачити проблеми мовлення та поведінки. Відео дозволяє поглянути на себе об’єктивно, зі сторони. Можливо, спочатку діти будуть пригнічені або розчаровані через недоречні слова або манеру поведінки у відео, але згодом це стане стимулом працювати над собою та позбавитися, наприклад, слів-паразитів.

Які домашні завдання можна пропонувати у форматі відео?

Відеоформат допоможе як створити нові види вправ, так і змістити акценти у вже звичних. Використовуйте цей прийом, аби краще контролювати виконання завдань, окреслити чіткі межі роботи, пом’якшити стрес для школярів, яким складно даються публічні виступи.

1. Вивчення віршів – скільки дублів знадобиться учням?

Декламація віршів – одне з найтиповіших завдань, яке можна змінити за допомогою відеоформату. Не всі діти полюбляють читати вірші перед класом. Багато хто поспішає, хвилюється, через що страждає виразність мовлення. А це дуже важливий момент! 

Звісно, удома діти мають безліч можливостей для хитрощів, наприклад, вірш можна і не вчити, достатньо вправно читати його з книжки чи з гаджета. Але тут до виконання завдання можна залучити батьків. Записане відео учні мають надіслати у чат або на особисту пошту вчителя. Це дозволить зекономити час на уроці. Якщо ж відео дійсно вдалося та дитина хоче ним поділитися з товаришами, це чудово! Можна навіть влаштувати невеличкий конкурс.

2. Новини науки від журналістів-аматорів.

Відеоформат – чудова можливість уявити себе журналістом і записати сюжет або скетч відповідно до теми уроку. Дозвольте дітям пограти та використовувати різноманітний реквізит (наприклад, ложку замість мікрофона), грим та кумедний одяг. Але завдання при цьому лишається цілком серйозним: розповісти класу про певну подію, наприклад, наукову.

Аби надихнути школярів, продемонструйте їм репортаж Леді Гаги та Аріани Гранде.

3. Обмеження народжують бездоганність.

Ми вже згадували, що дітям складно контролювати час свого виступу, а до хронометражу вони ставляться як до не надто обов’язкового правила. Аби зробити учнів більш дисциплінованими, навчіть їх ретельно підходити до планування промови, визначне часові межі тощо.

Наприклад, розкрити тему доповіді за три хвилини. Або переповісти зміст тексту за одну. Виконуючи таке завдання, школярі просто не зможуть говорити все, що спаде їм на думку. Їм доведеться глибоко дослідити  тему, аби написати оптимальний варіант тексту, лишивши головне. Обмеження часу – простий, але дієвий прийом, що допомагає покращити якість та аналітичну складову роботи, а набуті навички стануть у пригоді в майбутньому.

4. Презентації, проєкти та прослуховування.

Презентація є неодмінною складовою всіх навчальних проєктів, адже потрібно якось розповісти про нього світові. Запропонуйте дітям створити коротку (буквально на три хвилини) презентацію результатів роботи у форматі, наприклад, рекламного ролика. І від того, наскільки переконливою вона буде, залежить сприйняття проєкту оточенням. Такі навички стануть дітям у пригоді в мабйтньому, наприклад, під час захисту дипломних роібіт.

Також у відеоформаті можна провести прослуховування на роль у шкільному спектаклі. Нехай діти оберуть уривок із п'єси, відіграють його та надішлють учителеві. Також можна створити відеорезюме: дитина має подати автобіографію так, аби зацікавити потенційного роботодавця.

5. Контролюйте виконання домашніх завдань.

Чи чули ви про таймлапс? Це режим уповільненої зйомки, де камера знімає об’єкт уривками. Замість 10 хвилин відео ми отримуємо лише один кадр, тож годину зйомки можна вкласти у 6 кадрів, а день – у 144. Завдяки цьому здається, що час ніби пришвидчився, а ми можемо побачити процеси, що зазвичай лишаються невидимими через повільний розвиток. 

Запропонуйте дітям завантажити програму, що дозволяє робити таймлапс-відео на телефон, і фільмувати, наприклад, виконання експериментів. Таймлапс допоможе вам ненав'язливо проконтролювати виконання дітьми домашніх завдань.

6. Реакції на відео як спонукання до аналітики та командної роботи.

Якщо ви ставите завдання переглянути навчальне відео і хочете, аби діти не просто виконали завдання, а й замилилися над побаченим – попросіть їх записати реакцію. Реакції – популярний вид відеоблогу, де люди реагують на музику, фільми або трейлери, та висловлюють власні думки й емоції з цього приводу.

Попросіть учнів записати реакцію на лекцію TED, документальний або навчальний фільм. Якщо зазвичай діти не в захваті від необхідності переглядати навчальні відео, то формат реакції дозволить їм не бути пасивними глядами, а проявити себе, поділитися враженнями, а ще подарує мотивацію та задоволення. До того ж компанія друзів завжди може записати колективну реакцію.

7. Створення інструкцій.

Створення відеоінструкції поєднує одразу кілька видів діяльності: дослідження, практичну роботу та навчання їнших. Тож чому б не запропонувати дітям спробувати опаеувати певну тему, а потім створити докладне пояснення (звісно, у форматі відео) для решти класу.

Наприклад:

Етапи виконання експерименту.

Доказ фізичного закону або розв’язання рівняння.

Як перевстановити віндовс, написати програму, налаштувати обладнання, зібрати або вибрати комп’ютер.

Діти можуть по черзі робити такі інструкції для однокласників. Визначте кількість тем та роздайте їх учням, аби протягом року задіяти кожного.

Можливостей для використання відео в освітньому процесі справді багато! Усе залежить виключно від вашої фантазії. А головне – цей вид роботи допомогає сформувати безцінні навички саморепрезентації, що стане у пригоді кожному! Але не зловживайте часом, який учні повинні витрачати на виконання домашніх завдань, - 15 – 20 хвилин!!!

Немає коментарів:

Дописати коментар